Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Dieper en dieper....

• Man.

Soms zijn we net een echte slaaf van de economie,we hebben het eigenlijk zo goed in Nederland dat w everzuipen in weelde en geld,maar dat geld is geleend.

De ziektekostenverzekering in Nederland gaat toch omhoog,de energieleveranciers gooien er ook een aantal procentjes bovenop in 2007,de zorgtoeslag,in ons geval gezin met 2 kinderen wordt maar liefst 16 hele euros per maand (!),de waterschapsbelasting en dijkbelasting,nu weer upc die de rekeningen apart wilt hebben….mijn hemel,hoeveel mensen zitten we maandelijks in de shit in dit land en hoeveel praten hierover..vandaag voor het eerst voor de ingang van de supermarkt een dame gezien die boodschappen ophaalde voor de voedselbank..ik snap er niks meer van….oversluiten van weer de hypotheek is ook geen optie want je vreet gewoon je eigen huis op,waar je infeite 3 jaar voor betaald hebt,geef je in een week weer uit aan overwaarde,nog steeds is het heel makkelijk om duizenden euros te lenen………………………….de rekeningen stromen binnen ………….gemiddeld hoorde ik dat er 7 weken over wordt gedaan voordat ze betaald worden,ja gek he !!!!

• Goh

Klopt, maar dat geldt lang niet voor iedereen. Zelf heb ik geen enkele schuld en dat wil ik ook ten alle tijden voorkomen.

Gewoon niet meer uitgeven dan je hebt, klinkt simpel weet ik wel…maar je hebt geen keus.

Indien je wel schulden hebt: broekriem aanhalen en aflossen en maling hebben aan de omgeving.

• GJ

Pobeer op een slimme manier om te gaan met de kosten, sluit je aan bij een collectieve zorgverzekering, indien je de mogelijkheid hebt om een schotel te kopen voor de tv kun je het abonnement van UPC afsluiten. Bel prepaid met je mobiele telefoon. Stap voor je vaste telefoon over naar een goedkopere provider.

Bel met Skype naar je kennisen en bestel bij het NIbud een brochure over consuminderen.

• Dave

In Nederland gaat het inderdaad lang niet zo goed als men blijft beweren. De economie is in een stijgende lijn…..klopt helemaal, maar de meeste producten worden inderdaad gekocht d.m.v. een lening. Oke laten we eerlijk zijn….helaas zijn wij Nederlanders vrij naïef en vaak te enthousiast als we horen dat je elders 4,5% rente betaald i.p.v. 11,5. Achteraf blijkt dat alleen maar een lokkertje te zijn, en zitten we nog verder in de problemen. Ik vind het werkelijk te gek voor woorden dat je mensen in grote mate mag misleiden om je “product” te kunnen verkopen. Ook de zorgverzekeringen zijn daarin meegegaan. Eerst een lage rekening bieden om mensen te lokken om vervolgens een jaar later toe te geven dat het niet de daadwerkelijke cijfers waren. En de energiebedrijven? Zolang je een monopolypositie hebt in dit land kan je de gebruiker heel simpel de keus stellen……betalen of kaarsen kopen…..Ik walg ervan!