Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hoe gaat het hier nu verder?

• Mo1

Misschien weten jullie nog dat ik hier mijn zegje kwam doen. Mijn man die eigenlijk niet wilde mee werken aan de hulpverlening enzovoorts?

We zijn nu een aantal maanden verder en ook al een paar gesprekken verder met de hulpverlener. We hebben besloten om ons huis te verkopen, staan ingeschreven voor een huurwoning, ook al schiet dit niet echt op, we zijn er mee bezig. Ik ben aan het solliciteren geslagen voor meer uren, dit alles in overleg met de hulpverlener. Intussen zijn er wel 2 deurwaarders die moeilijk doen, wat heel logisch is, want zij willen geld zien. Morgen ga ik weer naar de hulpverlener, samen met de nieuwste papieren, van die deurwaarders. Volgens hem hoeven wij niet in de wsnp te komen, maar ik durf niet te hard te juichen. Of te huilen.

Mijn man en ik hebben hele goede gesprekken gehad, we vertellen het nu ook om ons heen, dat we in behoorlijk zwaar weer zitten, op financiëel gebied. Dit doet mij al heel veel goed! We zijn echt bezig met alles, daar ben ik zo ontzettend blij mee. Toch gaat het niet zo heel erg goed me, vrees ik. De sombere dagen zijn niet te tellen en vaak ga ik net na mijn kinderen ook al naar bed. Hoofdpijnen zijn sterk en de nare gedachten volgen elkaar razendsnel op. Vandaag denk ik: oké dit gaat ons lukken! Maar vanavond denk ik weer: wat heeft mijn leven nou eigenlijk voor nut?? Helemaal niets…

De huisarts mag dan ook een bezoekje van mij verwachten zeer binnenkort. Het wordt tijd om ook tegen mijn geestelijke gesteldheid, zoals het nu is, actie te gaan ondernemen. De kinderen merken er niets van trouwens. Die blijven gewoon vrolijk.

Ik heb ook een cursus van de NIBUD, omgaan met geld, gevolgd. Wat wel een leuke opsteker was en waar ik behoorlijk van geleerd heb. Ze vond me “de beste van de klas”. Toch leuk om ook eens zoiets te horen he? Volgens deze mevrouw, kom ik er wel en zij doet dus voornamelijk mensen zoals eh..ik lesgeven hier in. Ben blij dat ze dit zei, want ik houd me toch aan de zinnetje vast.

Het spijt me dat het zo'n lang verhaal geworden is en we zijn er ook echt nog niet. De stenen in mijn maag, blijven op hun plek, maar ik ben wel heel blij met het feit, dat we de stappen echt gezet hebben en dat mijn man er nu helemaal achter staat! Een complete ommezwaai, wat een hoop scheelt.

• Goh

Ik vindt het heel erg goed van je Mo1, dat je de noodzakelijke goede stappen hebt gezet…en nu is het een kwestie van volhouden en doorgaan op de door jullie ingezette weg.

Dat je wat stemmingswisselingen hebt en de ene dag beter bent dan de andere lijkt mij normaal, als je de rode draad maar blijft vasthouden: werken aan de financiële problemen.

Je zit nu eigenlijk midden in een proces waarbij je het één en ander aan het loslaten ben, en in een veranderingsproces en dat brengt altijd wat onzekerheid met zich mee. Ga naar de huisarts als je daar behoefte aan hebt en misschien kan hij ook nog iets voor je betekenen.

Heel veel succes *D

• Snow

Herkenbaar verhaal alleen jij bent al echt een grote stap verder.

Mijn man wil ook geen prof. hulp.

Ik hoop dat ik hem kan overtuigen dat ook wij echt hulp nodig hebben.

De minnelijke weg lijkt mij dan wel de beste eerste stap.

Weet jij of ze dan schulden saneren of dat ze je spullen mogen verkopen?

• Phr3ak

De eerste stappen zijn dus al gezet!

Na een diep dal komt die berg er gauw weer hoor ;)

Dus gewoon de moed niet opgeven en stug door gaan (hoe moeilijk het soms ook is!) :D

Suc6!

http://wsnp.forumup.nl

• Mo1

Bedankt voor jullie reacties. Vandaag ben ik weer bij de hulpverlener geweest en helaas, wat we al hadden verwacht, gaat er één schuldeiser niet akkoord. Mijn schoonouders zijn bereid om een bedrag te betalen, zodat er niet beslag gelegd gaat worden op onze spullen. De andere schuldeisers, al zijn het er eigenlijk niet eens zoveel, weet ik nog niet. Ik word zo meteen namelijk nog gebeld door de hulpverlener.

Volgens hem komen wij wel de wsnp in. Hij gaat het gelijk, met spoed zei hij, in werk zetten. En dan lieve mensen, dan zijn we na 3 jaar helemaal schuldenvrij. Mijn zenuwen zijn nog niet weg, ik zal liegen als ik dit zou zeggen, maar het gaat wel verder nu. Ons huis moet dan wel binnen 3 jaar verkocht worden, maar dat wilden we toch al doen en ook mijn sollicitatie's gaan gewoon door. Dat vind ik ook niet erg. Uiteindelijk worden we er alleen maar beter van.

Mijn handen trilden behoorlijk en ik heb weer heel wat vragen gesteld. Hij is met de ergste schuldeiser gaan bellen, waar ik bij zat. Ook bij hem voelde ik de tranen weer opkomen en moest toch wel een paar keer letterlijk slikken en daar had hij zeker alle begrip voor. Toen ik hem zei, dat ik mij zelf gewoon een slecht mens vind, ja wel alle nare dingen over mijzelf spuwde ik maar uit, was hij byzonder aardig, door uiteraard te zeggen dat ik helemaal niet slecht ben. En gedverdemme, dit komt haast zelfmelijwekkend over, dat wil ik nog minder. Kortom, ik ben vandaag door alle emoties heen gegaan. Het is een heel verhaal zo, ik weet het, maar het is gewoon zo prettig om dat hier te doen, bij mensen die je begrijpen.

Mede dankzij dit bord ben ik hier gekomen. Ik las vaker mee, dan dat ik reageerde. Ik wil jullie dan ook heel hartelijk danken voor alle berichten en reactie's die jullie hier plaatsten. Het helpt een ander absoluut!

Vanavond gaan we bij een oom en tante gourmetten, onze gedachten kunnen even weg zijn. De kinderen hebben een hele leuke oppas, waar ze gek op zijn en gaan pannekoeken eten. Even geen kommer en kwel vanavond.

Jullie vinden het vast niet erg, als ik af en toe nog wat kom vertellen hier he?

En Snow…probeer hem te overtuigen, het is echt heel erg belangrijk. Ik heb mijn man voor het blok gezet, door hem te zeggen dat ik echt niet verder kon op deze manier, dat dit mijn leven stuk maakte. Dat hij geen probleem mocht zijn, maar gewoon weer de ‘liefde van mijn leven’, die hier in mee kon gaan. Zijn ogen zijn geopend, hij sleept me er nu juist door heen! Het is zo'n verschil. Sterker nog, hij heeft zijn ouders net gebeld, die ons gelijk wilden helpen, toen ik helemaal overstuur net thuis kwam. Laat je man dit forum lezen. Wellicht helpt het!

Nogmaals, het is mede dankzij dit prikbord dat ik de stap heb gezet. Wat zou het leven toch anders zijn, als internet niet bestond.

• Phr3ak

Zoals de hulpverlener al zei, je bent echt geen slecht mens hoor ;)

En met de WSNP in aantoch, dan ga je er alleen maar erop vooruit, met als einde over 3 jaar een schulden vrij leven! :D

Dat is toch wel iets waard lijkt me ;)

Dus suc6! en gourmets'ze :D

http://wsnp.forumup.nl

• martine

probeer van alle kleine en leuke dingen te genieten ,en dan zijn die 3 jaar zo om

www.wsnpforum.messageboard.nl

(voor nog meer informatie)

• DE_GEKSTE

mo1

ik weet niet wat je betaald aan af losing voor je huis maar huren is ook duur

ik zou dan toch kiezen voor je koop huis

is het huis te duur verkoop het dan en koop voor dat geld een nieuw goed koper huis huur woord ook steets hoger

nou hoop dat je snel uit de sc hit bent okal is 3 jaar lang maar het is een mooi voor uit zicht

en geniet van de kleine dingen

suc 6

• Mo1

Vandaag ben ik zowaar zonder stress gevoel mijn bed uitgestapt, nadat ik gisteravond zonder enig rotgevoel mijn bed ínstapte. Wat een prettig gevoel is dat.

Ons appartement, want dat is ons huis dus, heeft behoorlijk overwaarde en moet dus verkocht worden. Wat wij absoluut niet erg vinden, aangezien alleen de servicekosten al 185 euro zijn en daar voorschotten van de cv in zitten! Krijg je elk jaar nog een rekening van 400 euro bij betalen voor diezelfde cv… Heel bizar, aangezien we alleen de woonkamer cv aan doen en nog alleen in de avond. Het is tijd om te vertrekken en daar zijn we niet rouwig om. Onze hypotheekkosten zijn ook behoorlijk hoog. Nee het verhuizen is niet erg hoor, dat willen we graag.

Ik ben echt gewoon blij nu, blij dat we het toch gaan doen. Hebben gekeken wat er aan vaste lasten weg kan, zodat ik in ieder geval mijn internet kan houden. Dat is toch mijn uitlaadklep. Mag graag wat tikken. Was vast al duidelijk hier hahaha.

3 Jaar, dat is zo voorbij. We hebben een soort doel nu: als we over 3 jaar schuldenvrij zijn, en dat gaat zeker lukken, dan zijn we ook 12,5 jaar getrouwd. Dat wordt geen feest, maar een klein feestje voor ons zelf, met het vakantiegeld, wat we dan mogen houden. Dan gaan we in een pretpark een weekendje op vakantie met onze kinderen! Dat gaat gewoon ons doel worden. Leuk vooruitzicht dus.

Heb er zin in, heerlijk om te denken dat het nu gaat lukken. De kerstdagen…die gaan nu wél goed worden, dat voel ik in mijn tenen, botten, aan mijn water en wat je al meer kan zeggen. Blijf mooi hier komen, voor de steun, support, medemensen (ben ook al op jullie links geweest om aan te melden, maar nog niet overal voorgesteld) te vinden en om misschien andere mensen te helpen. Want ik ga nu ook een ervaringsdeskundige worden. Helemaal niet erg, want…ik ben over 3 jaar schuldenvrij. Eh…als de rechter het er mee eens is, maar daar gaat de hulpverlener absoluut van uit.

Snow, kom op, probeer het!! Dit voelt al zoveel beter.

Bedankt weer voor het lezen.

• GJ

Hoi Mo1

Je gaat het absoluut redden volgens mij je hebt een omslag in denken gemaakt en de goede instelling gevonden. Hartstikke goed!

Belangrijk is dat je na die drie jaar ook goed met je geld blijft omgaan.

Gouden tip: zet na deze drie jaar elke maand 10% van je netto inkomen op een internetspaarrekening met een hoge rente.

Als je Exel op je computer hebt staan heb ik een eenvoudig budget programma voor jou en anderen die hierin geintresseerd zijn. Misschien kan dit via de beheerder van deze site.

Groeten,

GJ