Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat te doen ...

• Gerrit

Mijn vrouw regelt thuis de geldzaken, verbaasde me na afgelopen verhaal eigenlijk pas dat ik nog nooit een bankafschrift gezien had.

7 jaar geleden bleek dat mijn vrouw -achter mijn rug om- schulden had gemaakt waar je een leuke middenklasser van kan kopen.

Je zult denken “dat moet hij toch gemerkt hebben” maar nee, blind van vertrouwen is elke cent ook ons gezin in gegaan in de vorm van kleren voor de kinderen, schijnbaar iets duurder leven en verder weet ik het echt niet.

Dat ze het niet voor zichzelf uitgegeven heeft geloof ik wel, al heeft ze bergen schoenen ;o)

Zonder mijn medeweten gebruikte ze mijn handtekening (!) en hadden we gat na gat vullende leningen met torenhoge rentes.

Ik was geschokt en ondanks dat ik altijd heb gezegd niet voor de kinderen bij elkaar te blijven heb ik dit toch gedaan. Onze relatie klom heeeel langzaam uit een dal, vergeten kan ik het niet. We hebben dit rechtgestreken door onze hypotheek te verhogen. Ik heb misschien wel duizend keer gevraagd of alles financieel goed zat en wilde ze mijn vertrouwen geven door haar de geldzaken te laten doen.

Vorig jaar kwam ik onverwacht eerder thuis en raapte de post op de mat op.

Daar bleek weer een lening afgesloten te zijn, nu van enkele duizenden euro's.

Toen we de eerste keer in nood zaten heb ik een jaar daarna op afbetaling een computer gekocht en deze lening ( 1000 gulden ) netjes op tijd ingelost.

Naar later bleek blijft zo'n rekening openstaan, ook al is ie ingelost, en kun je weer gewoon geld opnemen tot 5000 euro !

Deze verleiding was dus schijnbaar niet te weerstaan en daar gingen we weer.

De maat was vol, in m'n eigen huis bedonderd worden voelt als een messteek in je rug, zeker na haar herwonnen vertrouwen.

Een goed gesprek heeft ons toch weer in rustig vaarwater gebracht, dit zou echt nooit meer voorvallen werd me beloofd.

Nu kreeg ik vorige maand een acceptgiro retour van de bank omdat er geen goed nummer in was gevuld, maar wel “mijn” handtekening, door mij niet gezet (!)

Ik weet niet wat te doen en vraag me af of ik, ondanks dat er “mijn” handtekening onder staat geen aangifte bij de politie moet doen.

Maar daar heb ik niet alleen mijn vrouw mee ( die ook haar goede dingen heeft hoor ) maar ook mijn kinderen enz.

Ik kan allerlei regels gaan treffen en kluizen kopen, maar je moet je eigen partner toch kunnen vertrouwen ?

Is er een instantie die deze “valsheid in geschrifte” aanpakt ? of heeft iemand tips of ervaringen hoe dit aan te pakken ?

Naar buiten toe zijn we een leuk gezinnetje, ik ben gek op mijn kinderen en wil mijn en hun leven niet vergallen door die ellendige rotcenten.

Bedankt

• Lizzy

De oplossing kan simpel zijn: jij gaat voortaan de financiele zaken afhandelen. Alle bankpapieren- en pasjes berg je ergens op waar alleen jij bij kan. Je vrouw krijgt geen eigen bankrekening en/of bankpasje meer, maar een bescheiden huishoudgeld en zakgeld. Daarnaast is het zinvol om een cursus budgetbeheer te gaan doen, zowel voor jou als je vrouw (vraag er naar bij het AMW). Een goede site met veel info is die van het Nibud www.nibud.nl Wellicht heeft je vrouw ook psychische hulp nodig voor haar bedrog/koopverslaving o.i.d. En werk aan jullie relatie. Zij moet jouw vertrouwen weer winnen.

• Erika

Je kunt je handtekening veranderen door een nieuw paspoort aan te vragen en daar een andere handtekening op te zetten. Nadat een kopie van dit paspoort bij de bank is ingeleverd, kan er een nieuwe, door je vrouw niet bekende of na te maken handtekening worden gebruikt.