Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hoii heb een vraag

• johanna

ik had een vraagje

ik heb een schuld van ongeveer 11000 euro

nu ben ik afgewezen bij het minderlijke trajekt

en moet ik de wsnp gaan aan vragen

vroeg me af

het zou toch beter zijn als je ergens een lening kunt krijgen en alles zou kunnen aflossen elke keer?

weten jullie niet welke instanties dat nog doen

heb ook iemand die wel borg voor me wil staan

en als je iemand hebt die borg wil staan acepteren ze de lening dan wel of hoe gaat dat?

gr leila

• Lizzy

En zo van de ene schuld in de andere terechtkomen… Als je bent afgewezen voor het minnelijk traject kan je niet ergens aankloppen voor een lening. Geen bank die met je in zee gaat omdat je niet kredietwaardig bent. Ga voor die WSNP, het is drie jaar afzien maar dan ben je van je schulden af!

• GJ

De WSNP is een oplossing, maar een alternatief is dat degene die borg wil staan de lening op zijn/haar naam neemt. Je maakt samen een onderhandse akte waarin staat dat de lening die je borg heeft afgesloten door jou wordt terugbetaald.

Om er zeker van te zijn dat de lening wordt betaald, kun je je financien laten beheren door een buro voor vermogensbeheer, wat als je op dezelfde manier met je geld blijft omgaan dan loopt het fout.

Voordeel van de WSNP is een korte tijd erg krap zitten met curator, rechtbank etc.

Met een lening zul je er langer aan vast zitten.

De keuze is aan jou.

Groeten,

GJ