Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

schulden bij vgz

• remco

Bij mijn huidige verzekering (vgz) heb ik schulden is het mogelijk om over te stappen naar een andere zorgverzekering bijvoorbeeld cz zonder dat ik met mijn schulden bij het vgz wordt geconfronteerd?

Ik stel deze vraag omdat ik namelijk op korte termijn naar de tandarts moet en het voor mij onmogelijk is om het hele bedrag te betalen.

Hopende dat er iemand is die dit leest en mij wat tips of advies kan geven.

bvd

mvg Remco

• Lizzy

Wat denk je zelf? Dat iemand maar kan rondhoppen van de ene instantie naar de andere met achterlating van schulden? Dat is dus niet mogelijk. Mensen die een achterstand hebben met het betalen van zorgpremie mogen niet overstappen van de ene zorgverzekering naar de andere. Dit is wettelijk bepaald.

• GJ

Lizzy heeft gelijk maar.. als je met je schulden naar een hulpverlenende instantie gaat is met een aantal zorgverzekeraars wel overleg mogelijk en kan de achterstand worden “bevroren”

Vanuit de politiek is overleg met de zorgverzekeraars om de mensen die een achterstand hebben met de premie en hulp zoeken, om die toch medische behandelingen te vergoeden.

Mijn advies: overleg met het buro schuldhulpverlening in je gemeente.

Groeten,

GJ