Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

zelf betalingsregeling of wsnp

• Marieke (Beheerder)

Wat zien schuldeisers liever? Dat men zelf met een betalingsregeling op de proppen komt of dat de schuldige in de wsnp komt?

Ikzelf doe liever zelf een betalingsregeling treffen maar als de schuldeisers hier net mee akkoord gaan, dan moet ik toch echt hulp zoeken.

• Lizzy

Veel schuldeisers zien liever de WSNP. Omdat de meesten zich verzekerd hebben voor de WSNP, d.w.z. dat zij alsnog hun totale schuld afgelost krijgen na drie jaar i.p.v. gedeeltelijke aflossing. Daarnaast geeft de WSNP de zekerheid dat ze hun geld daadwerkelijk krijgen; een betalingsregeling van een prive-persoon met weinig draagkracht, aflossingscapaciteit en meerdere schuldeisers niet.

• Marielle

heeft er iemand ervaring met rabobank, otto en neckerman? zijn zij wel in voor het minnelijk traject, of zijn zij ook verzekerd tegen wsnp.

groeten

• Lizzy

Stel je vraag eens op het WSNP forum: http://zulu.messageboard.nl/13141/portal.php (ook voor mensen in het minnelijk traject). Ik heb heel veel aan dat forum gehad en nog steeds doe ik er veel bruikbare informatie en tips op… Je kan daar veel meer ervaringsgerichte informatie en reacties krijgen dan op dit prikbord. Wat je vraag betreft: volgens mij hebben bijna alle grote banken zich verzekerd voor de WSNP; in ieder geval (ervaringsdeskundige) de Postbank en Levob Bank. Maar e.e.a. is sterk afhankelijk van de hoogte van de schuld, of je trouw je aflossingsverplichtingen bent nagekomen, etc. etc. Het minnelijk traject is maatwerk, toegespitst op iemands individuele situatie. Maar dan nog moet iedereen eerst het minnelijk traject ingaan. Pas als zwart op wit staat dat een schuldeiser niet meewerkt, kan je WSNP aanvragen. Hoe gaat het nu verder met je? Weet je al wanneer je een intake hebt? En wil je vriend meewerken?