Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

beslag op de inboedel

• GJ

Het zal je maar overkomen, uit de WSNP gezet en failliet verklaard. Op je inkomen wordt beslag gelegd tot aan het vrij te laten bedrag en een deurwaarder laat beslag leggen op je inboedel. Wat kun je nog doen?

Mogelijkerwijs kun je nog net het geld bijeen schrapen om het beslag op te heffen, maar het volgende beslag komt er al weer aan.

Ik heb de volgende tips:

Als er beslag wordt gelegd, ga geen spullen verbergen want je bent strafbaar!

Als je spullen hebt die geleend zijn zorg dat je daarvan bewijzen hebt.

Komt het tot een openbare verkoop, roep de hulp in van familie, een stichting of kerk om mee te bieden. Vraag na aankoop of je de spullen in bruikleen kunt krijgen en maak daarvoor een akte. Ik heb een tweetal aktes naar de webmaster gemaild, als hij die goedkeurt kun je deze downloaden. Het is belangrijk dat er een lijst wordt bijgevoegd waarin de goederen duidelijk staan omschreven.

Op deze wijze zijn de goederen niet meer je eigendom maar je kunt er wel gebruik van maken en beslaglegging voorkomen.

Let op: de belastingdienst heeft in sommige gevallen speciale voorrechten, dan kunnen ze via een zgn “bodembeslag”toch alles meenemen.

GJ

• erika van duuren

Hallo..ik zou wellis willen weten..Beslag legging kom ik denk ik ook niet meer onderuit! Maar mijn vraag voor diegene die het weet : Kunnen ze ook de inboedel van de kinder kamer meenemen? Kijk als ze hier bij nij de boel weghalen..tsjaa..ach nix is hier meer waard dan een halve drol! Maar mijn kinderen hun speelgoed bv..of het tv-tje van mijn zoon..daar zal ik echt aan kapot gaan. Voor die spullen van mijn kids ga ik ook gelijk zo`n contraktje regelen ( Akte )

Groeten Erika..

• paul

Hallo,

Waar kan ik deze bruikleen akte vinden ?

Bevind mijzelf ook in een dergelijke situatie en wil voor mijn geleende spullen ook een bruikleen akte opstellen om te voorkomen dat deze in beslag worden genomen (mocht het zover komen).

Ik heb al gezocht naar enkele voorbeelden op internet maar kon na enige tijd nog steeds niets vinden, en kan hier ook niet ontdekken waar ik de 2 voorbeelden kan downloaden (ik neem aan dat de webmaster dergelijke informatie wel openbaar zou maken als dit andere mensen zou kunnen helpen….mij in dit geval….lol).

Groeten Paul

• sonja

Hallo,

Een akte van bruikleen kun je op laten stellen door een notaris.

De kosten hiervan zijn ongeveer 200 euro.

Zo'n akte van bruikleen is alleen rechtsgeldidg als hij is vastgelegd bij een notaris.

Groetjes Sonja

• cooley

Hallo,

PHISING IS A CRIME WORLDWIDE, YOUR PROXY I.P. ADRESSES ARE ON TRACE.

Groeten.

• DanielB

Wat is je bron dat een onderhandse akte niet geldig zou zijn?

• Hans

maar waarom zou je uit de wsnp gezet worden het is de laatste kans op je redding en die laat je toch niet schieten lijkt mij. of het moet weer eens de schuld van de bewindvoerder zijn maar dat geloof ik niet dus maak je niet druk om beslaglegging