Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wil iemand me raad geven...

• bianca

Hallo allemaal,

ik heb:

7000 schuld aan creditcards

4000 aan div. postorderbedrijven

en nog eens een doorlopend krediet van 8000

Ik kan alles net afbetalen, maar betaal me helemaal scheel aan rente.

nu heb ik binnenkort een afspraak met een postbankadviseur om te zien of hun mijn schulden willen overnemen. ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer. (ik zit al 20 jaar bij de postbank dus ze weten dat ik alles netjes betaal, weet niet of dat iets zegt overigens….) zodat ik alle schulden naar 1 plek over kan brengen en hopelijk minder rente betaal.

Doe ik hier goed aan, of zeggen jullie…Je zit al zover in de ellende, ga naar een stadsbank of iets dergelijks!

Hoop iets te horen…

Bedankt!

Groetjes Bianca

• danielle

je heb dus 19.000 schuld

je kan het allemaal net betalen zeg je

kijk eerst eens wat de postbank adviseerd

denk dat je per maand wel minder gaat betalen bij elkaar dan

maar stort je zelf niet dieper in de problemen

stel dat je met postbank in zee gaat neem dan wel een lening waar je GEEN geld van kan afhalen

dus alleen maar inlossen, en je moet zeker weten dat je het ook werkelijk kan betalen elke maand, want als je bij de postbank niet op tyd betaald kunnen het krengen zijn daar

je kan natuurlijk ook eens je situatie voor leggen bij de stadsbank

en kijken wat hun je kunnen bieden met hulp

suc 6

• GJ

De postbank kan een goed idee zijn maar laat geen dure extra verzekeringen afsluiten en vraag om een doorlopend krediet met een blokkade voor opnemen.

Probeer met vakantiegeld of belastingteruggave iets extra's af te lossen.Vraag ook eens bij Ohra, maar pas op voor dure extra verzekeringen waarvoor een extra bedrag moet worden geleend.

Laat ook je financien beheren en maak een overzicht per maand waarin alle inkomsten en uitgaven worden vermeld.

Is er geen familie of kennissen die je kunnen helpen, wellicht kun je daar een renteloze lening krijgen?

De stadsbank kan ook helpen maar de renten zijn soms erg hoog.

Sucses!

GJ

• Chanou

Hoi Suzanne,

Mijn man had toen ik hem leerde kennen heel veel schulden die door zijn ex waren gemaakt.

Ik heb toen alle leningen en schulden en openstaande creditcard bedragen bij elkaar op geteld en heb toen een lening bij de postbank aangevraagd hij had daar een dk.

Ik heb toen een persoonlijke lening aangevraagd omdat je dan niet meer kan opnemen en alleen kan aflossen bij de pb kan je ook zonder boete extra aflossen wat ook fijn is. Je krijgt er een formulier bij waarop je kan aanvragen welke leningen waar lopen en je wilt inlossen dit doen zij dan op dat moment

De rente weet ik niet precies daar zou je naar kunnen kijken. Heb trouwens zelf alles via internet en mail gedaan heb het niet zo op adviseurs die willen je inderdaad van alles aanpraten.

Wij hebben het voor vier jaar aangevraagd en zo kan je alle leuke dingen houden en af en toe als je is wat over hebt iets leuks doen of kopen.