Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

zoveel dat we er niet meer uitkomen.

• Romy

hallo allemaal,

ik zal me even voorstellen ik ben Romy heb een vriend met schulden en een mooie dochter (bijna 1 jaar).

we hebben zoveel schuld dat we nu bij mijn schoonmoeder wonen(wat geen pretje is want goed met elkaar opschieten kunnen we niet.)

zijn schuld is nu zo'n 20496 euro. we moeten per maand 750 euro aan haar betalen voor eten,huur gas water en licht. en hij verdiend 1334 euro per maand.

ik kan niet werken omdat ik de ziekte van crohn heb en dus teveel pijn heb.

we moeten per maand ook nog is 390 euro in totaal afbetalen aan de visa en interbank. en dan moeten we ook nog 160 betalen voor de zieke kosten verzekering.

dus houden we ongverr 30 euro over om kleren van te kopen wat ik meestal 2ehands doe.

ik heb gedacht aan thuiswerk maar mijn schoonmoeder wil al die zooi niet in huis hebben zegt ze dus kan ik niet veel anders.

heeft er iemand tips?

we bellen via internet dus kost niks of nouja bijna niks binnen nederland niks.

geen auto!

ieder idee, of commentaar is welkom.

bedankt,Romy

• Lizzy

Wat ik iedereen met schulden aanraad die je niet meer kan betalen: zo snel mogelijk naar jouw gemeentelijke schuldhulpverleningsinstantie gaan. Ondertussen al je inkomsten, vaste lasten en overige uitgaven op papier zetten. Kopieen maken van de diverse specificaties. Kijken wat goedkoper kan (verzekering etc.) of opgezegd kan worden. Alvast een weekbudget aanhouden. Je schuldeisers benaderen en vragen of ze akkoord gaan met een tijdelijk lagere aflossing en vermelden dat je schuldhulpverlening aanvraagt. Een hele goede site met veel info is deze van het Nibud: http://www.zelfjeschuldenregelen.nl/

Als je nog niet ingeschreven staat bij Woningnet, doen. En verder je creditcards, kredieten etc. niet meer gebruiken en laten blokkeren. Geen nieuwe schulden maken. En vooral niet in zee gaan met dubieuze particuliere schuldhulpverlenende bureautjes! Succes!

• Kolibri

Je moet wel erg veel geld afdragen aan je schoonmoeder. dan kun je toch veel goedkoper zelf een woning huren.

• Regina

Loop inderdaad even te rekenen, wij hebben ook bij mijn moeder ingewoont. Ik betaalde maar, 311,- per maand.

We hebben alle maandelijkse vaste lasten door 2 gedeeld. Wel zo eerlijk.

Wij zijn toch met zijn drieen. Kan je niets regelen met je schoonmoeder!

• Romy

we hebben ons ingeschreven voor een huurhuis maar er zijn lange wachtlijsten, er werd ons vverteld dat we nog minstens 5 jaar moesten wachten.

dus toen zijn we bij haar terecht gekomen.

zij betaald luiers,eten, drinken,gas,water en licht van die 750.

tv,telefoon,internet. en we mogen regelmatig haar auto lenen.

dus ik vind niet dat ze veel vraagt, aaangezien we dan ook geen benzine hoeven te betalen.

maar heeft iemand een idee hoelang je er over zou doen om zo'n bedrag af te betalen?

bedankt voor de reacties tot nu toe.

• danielle m kayleigh en rowan

mag ik vragen waarom je niet met de ziekte van crohn kan werken????

vind ik erg vreemd namelijk omdat ik het zelf ook heb in erge staat

dus ik zou zeggen

wil je er snel vanaf probeer toch te gaan werken want met zo bedrag ben je echt nog jaren bezig

je betaal namelijk niet alleen het bedrag maar ook de rente

dus zeg van de 100 die je betaald betaal je zo 40 euro aan rente

ik kan wel zeggen probeer schuldsanering aan te gaan vragen wie weet kunnen die jullie verder helpen

suc 6 er mee

• Lizzy

Romy, er staat 3 jaar voor een minnelijk danwel wettelijk schuldentraject. Met wachttijd tot aan de intake en aanlooptijd moet je er zo'n vier jaar voor uittrekken. Maar daarna ben je van de schulden af en kan je opnieuw beginnen! Bovendien geeft zoiets een hoop rust en zekerheid. Overigens vind ik het ook best veel wat jullie aan je schoonmoeder moeten betalen. Rechtvaardigt dat bedrag daadwerkelijk de gemaakte kosten? Ik denk dat de schuldhulpverlening ook graag zou zien dat dit bedrag aan kostgeld nauwgezet gespecificeerd en verantwoord op papier staat. Omdat de schuldeisers preferent zijn (d.w.z. dat het aflossen aan je schuldeisers voorrang heeft). Dus maak een afspraak voor een intake-gesprek en pak pen en papier erbij (de computer dus;-))

• Maartje

Mijn man heeft ook de ziekte van Crohn, al 25 jaar, soms erg veel last, soms wat minder, maar moet gewoon werken, dus ik vraag me eigenlijk af waarom je ook geen (deeltijd) baan zoekt. Je zult toch iets moeten doen aan die schulden, kijk in ieder geval of je niet teveel rente betaald. Heb je die schulden bij een gewone bank, of bij zo'n ongure geldverstrekker die je vaak in de tv reklame ziet?

• Lizzy

Dat is inderdaad ook zo: bij zowel het minnelijk als het wettelijk traject heb je een arbeidsverplichting, dus zal je toch aan het werk moeten. Tenzij je arbeidsongeschikt bent. Bij de patientenvereniging kan je een folder bestellen over werken met de ziekte van Crohn: www.crohn-colitis.nl

• Romy

heey allemaal,

ik heb een paar maanden geleden savonds gewerkt in de supermarkt om toch nog wat geld binnen te krijgen,

maar daar meost ik teveel verdienen volgends hun dus was er ook zo weer weg.

maar ik ga zeker weer proberen om werk te zoeken,

ook dankzij alle reacties en duwtjes in de rug die ik hier heb gehad.

BEDANKT!!

zeker ook bedankt voor de snelle en goeie adviezen, ze zijn erg gewaardeerd.