Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

zoveel dat ik er niet meer uit kom

• cindy polane

hoi ik ben cindy, bijna 30 en het helemaal zat! een jaar of 7 geleden, kreeg ik relatie met jongen uit irak, helemaal hotel de botel van die jongen en hem alles gegeven wat ik had. nu 7 jaar later, heb ik een schuld van bijna 40000. hij is hier niet meer, hij is terug, nu ongeveer 2 jaar. in die twee jaar heb ik de liefde van mn leven gevonden, maar van samenwonen is er natuurlijk geen sprake. ik kan het financieel niet opbrengen. ik heb bijgewerkt om uit de shit te komen, s'óchtends om 5 uur op, thuis om 20.00, kreeg ik jaar later belastingaanslag, eigelijk voor niks gewerkt. toen was ik het zat, en ben de prostitutie ingegaan, dat heb ik 1 avond gedaan, ik kon het niet. er word nu loonbeslag gelegt van de belastingdienst, 300 euro, dus dat betekend dat ik geen eten meer kan kopen. en nu….. in contact met stadbank, maar de rekeningen stapelen op. het is allemaal teveel en dat alleen omdat ik iemand wilde helpen……

cindy

• GJ

Hoi Cindy,

Je hebt veel meegemaakt, de stadsbank is een goed begin en waarschijnlijk zullen die je doorsturen naar de schuldsanering. Ze zullen je het inkomen moeten laten wat beslagvrij is en met de rest zal een regeling getroffen worden met je schuldeisers. Probeer of je geld kunt krijgen bij kerken of een charitas fonds (katholieke kerk), niet in de vorm van een lening maar een schenking. Wellicht kun je eten bij vrienden of bekenden en ruil daarvoor iets voor hun terugdoen.

Samenwonen heeft in deze situatie geen zin, dan wordt er nog meer van je salaris ingehouden.

Cindy, de schuldsanering duurt 3 jaar, dan ben je eraf en kun deze rottijd achter je laten.

Sterkte en groeten,

GJ

• erika van duuren

Jemig! Sterkte!! Weet je..geld zorgen..zie het alsjeblieft als papier werk!! Laat het je emotioneel niet pakken. Tuurlijk je hebt nix te makken dat zijn de zwaarste momenten! Maar eigelijk ook DE momenten waarin je beseft dat dit niet meer gaat en je uiteindelijk hulp gaat zoeken. Doen mensen bijna niet zolang alles nog net loopt!!! Probeer idd bij buren vrienden familie te eten..en de tips van de vorige reaktie..neem die ook mee…steek je handen uit naar hulp..HET IS ER WEL!!

En Geld…je lichaam is meer waard dan iemand ook maar kan betalen!!!!

Heel veel sterkte!!

Alles komt goed!!!

Erika

• Lizzy

Ik ben het met GJ eens, ga naar de schuldsanering en maak gebruik van zaken als de Voedselbank of klop aan bij de diaconie van een kerk (ook voor niet-kerkgangers). En last but not least: maak je NOOIT meer afhankelijk, in financieel of ander opzicht, van een partner. Zorg voor je eigen financien, inkomsten en uitgaven. Zorg ervoor dat je een eigen woning hebt of sta in ieder geval ingeschreven bij Woningnet. Zo hou je de regie over je eigen leven. Maar ik neem aan dat je die les nu wel hebt geleerd;-) Succes!