Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

afwijzing oversluiten lening

• suzanne

Hallo allemaal,

een tijdje terug heb ik hier een mailtje geplaatst, en inmiddels heb ik een verzoek ingediend bij de postbank.

Het gaat om het oversluiten van een lening van 19.000euro. Een P.L.

Ik heb voor 19.000 euro schuld aan creditcards, postorderbedrijven en een doorlopend krediet bij de postbank. Die wil ik graag in 1 P.L. onderbrengen.

De postbank had uitgerekend dat ik hun 320 euro p.m. terug zou moeten betalen. (aflossing incl rente)

Dat klonk mij heel erg goed in mijn oren,want ik betaal nu veeeeel meer. Dus ik dacht ook dat de postbank het vast zou doen, omdat ze kunnen zien dat ik alles netjes afbetaal.

Toch heb ik gisteren een brief gekregen dat ze het niet aandurven omdat mijn inkomen niet zo hoog is en ze bang zijn dat ik het op den duur niet af kan betalen.

terwijl ik al jaren alles netjes afbetaal!! (wel krap, maar het lukt wel)

Als ik ze nou bel met het verzoek om de helft?

Dan kan ik i.i.g. de creditcards alvast afbetalen. Zou het bedrag te hoog zijn wat ik heb gevraagd?

Ik ga ze uiteraard morgen meteen bellen, maar vraag me af wat jullie denken? Of misschien zelfs nog een tip hebben.

bedankt alvast!

• GJ

Hoi Suzanne,

Als de Postbank je heeft afgewezen dan ben je in hun ogen niet kredietwaardig genoeg. Ook een ander voorstel heeft weinig kans.

Mijn advies: probeer Royal Bank of Scotland, een pl voor 5,5 % rente, mogelijk is de rente iets momenteel iets hoger. Ook Ohra scoort goed maar is duurder. Sluit er geen verzekeringen voor wao en ww bij maakt de lening er duur. Wil je toch deze verzekeringen, sluit ze dan voor een maandelijkse premie.

Vraag of je extra kan aflossen bij belasting teruggave en vakantiegeld.

Laat je creditcard blokkeren voor heropname en van je saldo en knip de kaart doormidden. Indien het saldo is afgelost, zeg de kaart op.

Open een internet bank/spaarrekening bijvoorbeeld bij Argenta, de Postbank is veel te duur geworden en geeft een te lage rente.

Postbank staat slecht bekend bekend bij schuldhulp buro's, ze werken vaak niet mee aan een minnelijke regelening en jagen mensen onnodig op hoge kosten!

Veel succes

Groeten,

GJ

• suzanne

Dankjewel GJ.

Ik heb nog nooit van de royal bank of scotland gehoord. Denk je dat die evt bereid zijn ook al heb ik daar geen rekening lopen?

Of moet je dan een betaalrekening bij hun openen?

En kan de stadsbank evt iets voor me doen, of kom ik dan in zo'n proces dat mijn geld wordt beheerd?

Hoop van je te horen!

Groetjes Suzanne

• GJ

Hoi Suzanne,

RB of Scotland is een geldverstrekker die pers leningen en hypotheken verstrekt. Je hoeft daar geen betaalrekening te hebben. Je kunt ze vinden op internet.

Stadsbank is ook een mogelijkheid, maar de rente is hoger en hangt ervan af hoe je kredietwaardigheid wordt beoordeeld.

Zoek aansluiting voor vermogenbeheer of bij de Stadsbank of bij een betrouwbare vermogensbeheer bij je in de omgeving. Bij familie kan ook, maar dat zou ik je afraden, er komt meestal ruzie van.

Succes en groeten,

GJsuzanne schreef:

>

> Dankjewel GJ.

> Ik heb nog nooit van de royal bank of scotland gehoord. Denk

> je dat die evt bereid zijn ook al heb ik daar geen rekening

> lopen?

> Of moet je dan een betaalrekening bij hun openen?

>

> En kan de stadsbank evt iets voor me doen, of kom ik dan in

> zo'n proces dat mijn geld wordt beheerd?

> Hoop van je te horen!

> Groetjes Suzanne

• suzanne

Hoi GJ,

Ik heb inmiddels contact gehad met de royal bank of Scotland, maar aangezien ik zelfstandig ben en dus geen loonstrook heb, werd ik afgewezen.

nog andere ideeen misschien…..

• GJ

Hoi Suzanne,

Voor zelfstandigen is het altijd moeilijk, banken willen je wel geld lenen als je kunt laten zien dat je voldoende hebt.

Ik heb nog twee tips:

Mamma Cash, leent geld uit aan vrouwelijke ondernemers, maar je dient een goed bedrijfsplan te hebben. Ze hebben een site, daar kun je meer info krijgen.

Als laatste, ga naar de sociale dienst in je gemeente en kijkt of ze je willen helpen met een zelfstandigenkrediet of met een sanering van je bedrijf.

Ik hoop dat er een oplossing voor je komt.

Groeten en sterkte!

GJ