Hallo allemaal,
ik heb nederland verlaten zo'n 8 jaar geleden, en had wat onafgelaste schulden (1 bij de bank en 1 bij de overheid). Maar ik was toen niet echt 100%, had ook m'n mobiele telefoon aan een familie lid geleend en kreeg een paar maanden later een telefoontje dat m'n rekening stop is gezet door 9000 gulden belkosten. Ook had ik een computer gekocht op krediet en niet betaald (5000 gulden) voor dit familie lid. Allemaal heel erg dom om dat te doen natuurlijk. Slecht advies van een verkeerd persoon en depressie/dom zijn.
Inmiddels is het 8 jaar later en ik heb gelukkig wat van m'n leven kunnen maken, gezin, dochtertje, opleiding, goede baan geen schulden gemaakt, wat spaarcenten en een hypotheek. Maar dit is allemaal in een ander land.
Ik wil eigenlijk graag terug naar Nederland komen wonen, maar weet niet goed wat ik met dit probleem aan moet. Waar begin ik, wat kan ik verwachten. Als ik een baan vindt, kan ik een hypotheek regelen en een huis kopen?
Ik denk dat ik 10.000 gulden persoonlijke lening bij de bank heb en 5000 kredietkoop, ook 7500 gulden studie schuld toendertijd en dus de 9000 gulden op m'n telefoon door m'n vader.
Dus totaal zo'n 25.000 gulden (11.350 Euro) bij banken en een studieschuld van 10.000 (4500 Euro).
wordt er ook 8 jaar rente over berekend en aan de schulden toegevoegd?
Alle goede advies welkom, ik weet dat het mijn eigen schuld is geweest en weet dat ik moet boeten hiervoor (tenzij ik in het buitenland blijf…)