Ik lees hier vaak mee, voor tips ed. Heel af en toe plaats ik eens wat.
Nu zitten mij man en ik ook in een benarde positie. De baas van mij man heeft een conflict met een opdrachtgever. Deze man/mensen, betalen de baas niet meer. En nu zitten wij te wachten op ons loon. We hadden al een klein voorschot gehad, maar met al die vaste lasten is dat al bijna op. Nog even en dan moeten we het volgende loon ook alweer gestort krijgen. Het restant van dat loon is er nog steeds niet. Mijn man moet elke dag vragen om zn geld. We hebben 3 kinderen en die moeten ook allemaal de buikjes vol hebben als ze savonds naar bed gaan. Erg zorgelijk dus. We hebben nog een beetje spaargeld, maar daar willen we eigenlijk niet aan komen, stel dat de wasmachine het begeeft… Nou, smste mn man me net, dat hij en zijn baas materialen bij een groothandel moesten ophalen, kregen ze dat dus niet mee, omdat zn baas rekeningen heeft openstaan.
De opdrachtgever kan dan wel een conflict hebben met de man, hij heeft niet in de gaten dat er werknemers+gezinnen zijn die dan ook in de problemen komen.
Gelukkig kan mijn man de buurman helpen in de tuin, daar krijgt hij dan zwart geld voor. Tja, het is even niet anders, ik weet het, het mag niet. Maar wat moet je dan?
Mijn man is al aan het informeren of hij ergens anders aan de slag kan.
Jullie nog tips hoe we aan ''ons" loon kunnen komen??