Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ben ik belazerd???????

• Maria

Hoi,

Ik wil mijn verhaal kwijt. Ik heb een doorlopend krediet mijn man was erop tegen maar hij heeft zijn handtekening gezet mijn man had zoiets van: jij ziet geld ik ziet schulden. Hij weet niet dat ik het bedrag al gebruikt heb 30.000 euro. Wij werken allebei ik 4 dagen mijn man full time. Nu is het punt ik betaal 475,00 per maand waarvan ik maar 15 euro aflost de rest aan rente daar zit nog in het bedrag van 475,00 euro een verzekering van 153,00 euro i.v.m als ik kom te overlijden is hij schulden vrij. Dus de rente is vrij hoog. Nu ben in bezig geweest om de rente te verlagen moet ik weer mijn hebben en houwen opsturen moet ik weer mijn privacy bloot gegeven terwijl ik al 2 jaar bedrag van 475,00 euro betaald. En als je de reclame's ziet op tv dat je binnen 5 jaar afbetaald bent hier snap ik dus niks van. Ik zie het bedrag niet afslinken als ik dood ga betaal ik nog. Dit doorlopend krediet heb ik bij Prime Line

alvast bedankt voor de reaktie

• ynna

Je man heeft gelijk. Je komt er niet vanaf omdat ze gewoon woekerrentes rekenen. Om daadwerkelijk van die lening af te komen in 5 jaar zul je dus zo ongeveer € 1000,- per maand moeten gaan betalen.

• Lizzy

Ja, je bent belazerd dat je in zee bent gegaan met zo'n krediet en zeker bij Primeline (staat heel slecht bekend). Je betaalt je scheel aan rente en zeker op zo'n groot bedrag. Uiteindelijk ben je veel meer kwijt aan rente dan aan wat je geleend hebt. Had je vantevoren kunnen weten want het rentepercentage staat in iedere bijsluiter en overeenkomst. Een les voor iedereen; niet lenen en als je het wel doet letten op de rente!!

• Maria

Hoi

Bedankt voor jullie reaktie, ik was een leek op dit gebied, nu weet ik wel beter helaas ik zit er aan vast en het is een goede les geweest, maar kom die ook afgelost zonder dat ik iets extra's betaald

• ynna

Maria je kunt het uitrekenen.

Stel je neemt de hele som van € 30.000,-

De rente is aan je vraag te zien 19%.

Dat is dus over het hele bedrag alleen al aan rente per maand € 475,- Als je maar € 15,- per maand aflost betaal je de maand daarna € 474,76 aan rente.

Betaal je echter € 500,- per maand aflossing dan zou je de tweede maand € 467,-aan rente betalen.

Per jaar betekent het als je € 15,- per maand betaalt dat je na een jaar nog € 472,15 per maand aan rente betaalt

Los je echter € 500,- per maand af dan zou je nog € 380,- per maand aan rente betalen na een jaar.

Als je bij die € 15,- blijft kom je er nooit vanaf. Je bent dan alleen al aan de aflossing 167 maanden kwijt ofwel 13,8 jaar. En van de door jou teveel betaalde rente zou je een mooie auto kunnen kopen of een luxe vakantie kunnen vieren.

Als je een goede bank hebt ga daar dan eens praten misschien kunnen zij iets voor je doen. Je bent dan in ieder geval minder aan rente kwijt.

Ga zeker ook niet in zee met lenen.nl of alle andere banken waar DSB achter staat. Geen enkele maatschappij trouwens. Gewoon de banken die je kent dus Postbank, Rabo e.d.

• Lizzy

Ik vrees dat je hieraan vastzit tenzij je dit DK kan omzetten in een DK of Persoonlijke Lening bij je eigen bank. Als ik jou was zou ik eerlijk tegen je man zeggen hoe en wat. Hij had uiteraard gelijk met zijn opmerking maar heeft toch zijn handtekening gezet en hoort dus te weten hoe het ervoor staat. Dan nog vraag ik me serieus af of je wel weet goed om te gaan met geld? Gezien het feit dat jullie een modaal tot bovenmodaal inkomen moeten hebben aangezien jullie allebei werken en je toch 30.000 euro nodig had en erdoorheen gejaagd hebt? En dat je zomaar een lening afgesloten hebt met een veel te hoge rente? Doet jouw man alle financiele zaken? Kijk eens op de site van het Nibud www.nibud.nl voor heel veel handige info over geldzaken.

• Maria

Hoi,

Bedankt voor de reaktie.

Het is niet de bedoeling om schuld gevoelens aan te praten daar zit ik niet op te wachten en “erdoorheen gejaagd” misschien gelijk maar de rede kan jij niet over oordelen. ik zit voor de rest niet in de schuld sparen doe ik nog steeds. Het gaat erbij mij om dat ik belazerd bent met die rente plus dat ik mij moest verzekeren voor de overlijdensrisico terwijl bij andere dat erbij zit Prime line maakt geen reclame zie je alleen in winkels. Ik heb van die fout geleerd, en als het moet ben ik er in 3 jaar vanaf en dat is ook mijn bedoeling.

Maar in iedergeval bedankt voor jullie reaktie, dit doe ik ook nooit meer

• Phr3ak

Dat van die rente had je kunnen weten, kijk maar eens in de spreekwoordelijke kleine lettertjes, en ach … je hebt de handtekening toch echt zelf gezet lijkt me ;)

• Maartje

Nee, je bent niet belazerd, je had de voorwaarden goed moeten lezen en naar je man moeten luisteren. Lenen kun je altijd beter bij een normale bank doen, en niet bij zo'n oplichtersmaatschappij, en nog beter, niet lenen.

Ik vind trouwens dat je man degene is die flink belazerd is, hoe kun je nu zoveel geld uitgeven zonder dat hij het weet?

• Octopuss

Je bent niet belazerd maar je bent wel erg dom geweest om met zo'n maatschappij in zee te gaan.

Ik vraag me ook af hoe je het voor elkaar krijgt om er € 30.000 door heen te jassen, maar goed….daar zal wel een reden voor zijn.

Tip: Ik zou alles op alles zetten om zoveel mogelijk af te betalen, hoe minder jij aflost hoe langer jij aan die torenhoge rente vastzit. Is je man inmiddels op de hoogte?