Maria, ik probeer je geen schuldgevoel aan te praten omdat ik vind dat ieder mens fouten kan en mag maken zolang je er maar iets van leert. Daarnaast heb ik net zelf WSNP aangevraagd na bijna twee jaar vruchteloos in een minnelijk schuldsaneringstraject te hebben gezeten dus wie ben ik om erover te oordelen? Maar je bent niet belazerd door PrimeLine (daar kan je overigens voor de volledigheid ook via Internet leningen afsluiten, maar doe dat niet want het zijn boeven!), je bent er zelf ingetrapt door je niet volledig op de hoogte te stellen van de rente, zowel op jaarbasis als de effectieve rente. Als iemand al zo wanhopig of dom is om een lening af te sluiten kan je het beste op Internet alle leningen en rentepercentages vergelijken; daarvoor hoef je geen computergenie of financieel deskundige voor te zijn. Tot slot: je zegt dat je ook nog spaart. Mag ik je een tip geven? Al het extra geld wat je kan besparen in je aflossing stoppen. Des te eerder ben je ervanaf en des te minder geld je uiteindelijk aan rente betaalt. Een schuldeiser gaat voor sparen!