Hallo,
Ik lig in scheiding en door een aantal omstandigheden blijven mijn ex en ik beiden met zo'n 50.000 schuld over.
Ik heb een vaste baan, verdien zo'n 1.700 netto per maand, dus kan op lange termijn best wel wat aflossen.
Ik heb wel een ex en twee kleine kinderen waarvoor ik alimentatie ben verschuldigd en daar wil ik ook niet voor weglopen.
Sinds een aantal maanden heb ik een nieuwe vriendin en dat gaat zo lekker dat ik daar al heel vaak verblijf. Ik ben wel op zoek naar een eigen huisje, maar die mag ik niet te snel van mijn vriendin vinden haha.
Omdat mijn ex nog in onze koopwoning verblijft en zij enkel een bijstandsuitkering krijgt als ik daar niet meer sta ingeschreven, heb ik mij vorige week daar uit laten schrijven. Als briefadres heb ik dat adres nog wel, ik heb geen woonadres meer.
Heb een tijdlang met iemand van de gemeente gesproken daar, maar het wordt voor mij lastig als ons huis straks is verkocht. Dan kan ik natuurlijk niet meer dat adres als briefadres gebruiken.
Omdat ik schulden heb zullen er wellicht deurwaarders op de stoep komen van mijn briefadres. Natuurlijk wil ik mijn vrienden, familie of vriendin daar niet mee lastig vallen. Sterker nog, ik heb gehoord dat ze dan ook zelfs daar beslag kunnen leggen op de inboedel, zelfs als ik daar niet verblijf.
Heeft iemand een oplossing hiervoor. Ik kan natuurlijk wel een eigen huisje gaan huren zonder veel inboedel en in de praktijk veel bij mijn vriendin verblijven, maar dat is natuurlijk ook weer zonder van de huur en andere huisvestingslasten die ik dan eigenlijk onnodig betaal.
En ik vraag me af of ik failliet word verklaard, in de schuldsanering kan komen of een faillissement kan voorkomen door te proberen om betalingsregelingen te treffen met de schuldeisers. Die zitten denk ook niet te wachten dat ik failliet word verklaard of in de schuldsanering terechtkom, omdat ze dan waarschijnlijk naar het grootste deel van hun vordering kunnen fluiten.
Alle tips zijn van harte welkom en worden enorm gewaardeerd door mij!!