Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Laagste rente, vergeet het maar!

• GJ

De advertenties van DSB en aangesloten leningbedrijven zoals Postkrediet, Becam en anderen beloven het telkens weer, je krijgt de laagste rente als je de lening maar bij hen onderbrengt.

Dat klopt dus niet, ze maken namelijk gebruik van een krediet score systeem.

Deze en andere banken willen niet vertellen waarop ze selecteren, maar een paar zaken zijn wel bekend: postcode, vaste baan, tweeverdieners, baan en opleiding in een hoger segment en kans op verdere groei zoals een advocaat of arts.

Krijg je een lagere score, dan krijg je het markttarief eventueel verhoogd met en extra opslag, dat kan 2% tot 9%(!) hoger zijn dan in de advertentie.

DSB kan een lagere aanbieding doen, maar de mogelijk bestaat dat er een dure beleggingsverzekering moet worden gesloten.

Laat je niet voor de gek houden, lteken niet onmiddelijk, laat altijd een offerte maken en weiger dure verzekeringen.

Groeten,

GJ

• marijke

nog beter is als je helemaal niet leent. bedenk van te voren of het wel nodig is om een auto of een nieuwe keuken of wat dan ook te nemen. je hebt een heel prettig leven zonder zorgen als je helemaal geen schulden hebt. en denk nou niet dat ik makkelijk kan praten…..ik heb ook maar alleen mijn aow maar alles wat ik heb is betaald. en daar ben ik best trots op. bedenk dat de enigen die er beter van worden dat zijn de financieringsmaatschappijen.

• Spaarzaam

Een nieuwe keuken is sowieso nooit nodig. Koken kan altijd en daar is die keuken voor bedoeld. De rest is franje en kopen vanwege verkeerde motieven.

• Goh

Juist *D