Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

erfenis en wsnp

  • Sjoerd

    Beste lezers van dit prikbord, even een korte vraag hier.

    Is er een mogelijkheid om een aanzienlijke erfenis buiten een schuldsanering

    te houden. Mijn vriendin valt namelijk onder het bewind vanwege een schudsanering. De erfenis is vele malen groter dan de schuld maar we vragen ons af of niet de gehele erfenis naar de beurs van de bewindvoerder gaat?

    We vrezen dus dat ze niet eerder uit haar schuldsanering komt, grootste deel heeft ze erop zitten, en er geen financieel voordeel van heeft.

    Wie heeft hier ervaring mee of heeft tips?

  • Chanou

    Dat gaat je denk ik niet lukken je zou het aan een advocaat moeten vragen mijn ouders hebben door een faillisement ook schulden ze kregen een erfenis maar die hebben ze geweigerd waardoor het automatisch naar mij en mijn zus toe kwam. Daardoor is dit bedrag nog wel voor hun maar staat op onze naam.

    Groetjes

  • Sjoerd

    Ok bedankt, ik zie mogelijkheden. Een advocaat heeft verteld dat alleen de schuld in mindering wordt gebracht, dus dat scheelt alweer.

  • ynna

    http://www.prikpagina.nl/read.php?f=364&i=22530&t=22530

    Lees dit even door.

  • Chanou

    Dat is inderdaad ook waar mijn ouders zijn al 15 jaar geleden failliet verklaard alleen blijft dit lopen.

  • Arthur

    Het is een goede basismoraal om schulden die je zelf bent aangegaan ook zelf te betalen! Daarom: gewoon alfossen die schuld met je erfenis. Succes ;)

  • Bas

    Wellicht zit er een verhaal aan de schulden Arthur. Niet te makkelijk oordelen.

    Soms is dit het geval. Heb hier dichtbij een voorbeeld van. Je bent niet altijd zelf schuldig aan het ontstaan van de schulden. Dan is het toch zuur als je een erfenis in ontvangst mag nemen, die je vervolgens weg mag brengen.

  • Tina

    Ja maar vergeet dat je dan schuldenvrij bent en een nieuwe start kan maken als je de schulden afbetaald met de erfenis. Oh ja vergeet de belastingdienst niet. Ik weet niet in welke relatie de erfgenaam staat tot de erflater.