Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Oversluiten-werkgeversverklaring

• T

Hoi

Kan iemand me met het volgende helpen; Ik wil graag van een aantal leningen een geheel maken tegen een lagere rente en een lagere last aangezien de lasten te zwaar zijn aan het worden en ik in de problemen dreig te komen. Ik heb reeds een aanvraag gedaan en daar ook alle papieren van gehad, echter werd het geheel onmogelijk door de zgn. werkgeversverklaring/intentieverklaring. Ik heb namelijk een contract voor een jaar en mijn werkgever kan mij nog een jaarcontract aanbieden waarna dit gevolgd moet worden door en vast contract. Op de verklaring staat de vraag of er een contract van bepaalde tijd naar onbepaalde tijd gegeven zal worden, dit is door mijn werkgever met nee beantwoord. Ik heb de rede gevraagd, maar daar kwam een onzinverhaal uit dat er rechten aan ontleend konden worden terwijl ze nog een jaarcontract konden geven en in het verleden daar een rechtzaak over was geweest. bij navraag aan de FNV blijkt dit niet waar te zijn, er kunnen geen rechten aan ontleend worden. Spijtig genoeg weigert mijn werkgever er een ja van te maken (Mijn contract is pas verlengd). Dit heeft als resultaat dat mijn pogingen om mijn leningen over te sluiten en mezelf daarmee te ontlasten geweigerd worden bij de bank. Heeft iemand hier ervaring mee of advies, ik wil mijn schulden oplossen en niet verergeren. Alvast bedankt

• ynna

Stel je vraag eens op dit forum. Daar zitten mensen die je goed advies kunnen geven.

http://www.prikpagina.nl/list.php?f=662

• T

ynna, dat was niet de vraag, het gaat niet om een hypotheek maar een lening om merdere lopende leningen met te zware lasten over te sluiten naar 1 lening met een lagere last zodat ik uit de problemen blijf, echter wordt deze door de werkgeververklaring geweigerd, het betreft dus een lening en geen hypotheek. Toch bedankt

• ynna

Sorry, verkeerd gelezen. Volgens mij kun je het best naar de bank gaan waar ook je salaris gestort wordt. Deze bank kent je financiele geschiedenis en kunnen/zullen je iets gemakkelijker helpen dan anderen. Aantrekkelijk lijkt het om een nieuwe lening af te sluiten met van die lage rentes waar men het op tv over heeft. Ga daar echter NOOIT mee in zee. Dan heb je dus pas echt problemen. Een reguliere bank is altijd nog de voordeligste oplossing.

• T

Geen probleem, helaas wil mijn eigen bank alleen tegen een veel hogere rente dan een andere aanbieder gaan. Die dingen van TV ken ik ja, de kleine lettertjes op tv geven aan dat het aflossingsvrij is, dat wil ik dus niet, ik wil gewoon aflossen tegen een gunstigere rente en lagere maandlasten. Het aanbod dat ik had scheelde me een flink bedrag per jaar wat ik uietraard wilde gebruiken om af te lossen, maar die bank kapte af op die verklaring dus ik ben op zoek naar een oplossing want erg lang trek ik de huidige lasten niet meer, en ik zou graag buiten de problemen blijven, maar als mijn werkgever niet wil meewerken gaat dat moeilijk lukken ben ik bang. zodoende zoek ik hiervoor een oplossing, vraag is alleen of iemand weet hoe dat je zoiets geregeld kan krijgen…

• GJ

Hoi T,

Je werkgever hoeft helemaal niet bang te zijn want de verklaring houdt allen in dat het contract wordt voortgezet bij goed funktioneren. Maar je werkgever wil niet dus misschien is dit de oplossing. Wellicht willen je ouders of een kennis garant staan bij de bank. Op deze wijze zou je lening toch kunnen krijgen. Degene die garant staat moet zelf niet te hoge schulden hebben, wat als je in de problemen komt zal de bank de garantstelling opeisen. Mocht dit allemaal niet lukken, vraag of je lasten verlaagd kunnen worden en stort alle extra's die je krijgt, vakantiegeld, belasting teruggave, overwerk in de lening. Als het saldo lager is geworden laat de rente en aflossing verlagen.

Op deze wijze kun je ook sneller uit de schulden komen.

Succes

Groeten,

GJ

• ynna

Vraag nog eens aan je werkgever of hij de verklaring met ja wil beantwoorden. Het is slechts een intentieverklaring en je kunt er geen rechten aan ontlenen.

• T

Heb ik al geprobeerd, ook via de vakbond schriftelijk bewijs dat er geen rechten aan kunnen worden ontleend; de persoon van personeelszaken weigert gewoon er een ja van te maken aangezien ik eerder nogmaals een jaar- dan een vast contract krijg. Snap het gewoonweg niet, hij schiet er niks mee op, fustrerend. Maar goed ik hoop nog steeds op een oplossing, iemand garant laten staan wil ik niet, dat geeft teveel problemen, diegene gaat op den duur namelijk dingen eisen omdat ie voor je garant heeft gestaan en dat is een vrijheid die ik me niet wil laten ontnemen. Verder hoop ik nog steeds dat er iemand is die hier raad mee weet want ik weet het niet op deze manier en ik zou het gewoonweg vreselijk vinden als ik door dit soort capriolen in de problemen kom te zitten. Op dit moment ben ik dan ook ieder overuur/extra dienst dat ik kan maken aan het aannemen, en om eerlijk te zijn laat de arbo me daarbij koud; als me werkgever me op de vingers tikt dat ik teveel uren maak en dus de arbo overtreedt zal ik hem wederom confronteren met het feit dat ik door hem geld misloop dat ergens vandaan zal moeten komen, hopelijk ziet hij dat dan in dat het nutteloos en nadelig voor hem is om stug te willen zijn en van die nee geen ja willen maken.

• ynna

Het beste dat je nu kunt doen is naar de schuldhulpverlening gaan van je eigen gemeente. Het kan geen kwaad om een ander alles op een rijtje te laten zetten. Zij kunnen misschien wel iets voor je doen. Niemand is er bij gebaat als je je schulden niet meer kan betalen, jijzelf niet maar de schuldeisers ook niet. Morgen even bellen.