Ik hoop dat iemand mij zinnig advies kan geven over de volgende situatie:
Sinds een paar maanden is mijn vriendin bij mij ingetrokken. Ik heb een koophuis, zij had een huurhuis. Zij betaald mij iedere maand een bedrag ter compensatie van de vaste lasten.
Zij heeft een schuld van ongeveer 3500 euro bij een postorderbedrijf, gemeentebelastingen, energiebedrijf en zorgtoeslag. Allemaal vanuit haar oude situatie. Ze is momenteel werkloos en ontvangt WW en WAO.
Ze wil graag ook op financieel gebied een nieuwe start maken en van haar schulden af. Het liefst wil ze een nieuwe lening bij een partij afsluiten waarmee alle bestaande schulden worden afgelost, die ze dan maandelijks gaat aflossen. Uiteraard tegen lagere rentetarieven dan het postorderbedrijf haar nu rekent.
Haar eigen inkomsten zijn te laag voor een lening bij een reguliere bank. Bij lenen.nl/dsb/geldshop e.d. is vast wel wat mogelijk, maar dat is niet wat ze wil. Bovendien willen die bedrijven ook allemaal mijn gegevens hebben en het liefst wil ik geen verantwoording gaan dragen voor schulden die door haar gemaakt zijn, voordat ze met mij samenwoonde.
We hebben een aanvraag voor een lening bij GKB ingedient, maar die is afgewezen omdat het schulbedrag te hoog zou zijn?
Wie o wie kan ons advies geven over deze situatie?