een vraagje worden jullie niet down van jullie problemen ik kan me niet voorstellen dat jullie noch plezier hebben in t leven als je dat wel heb petje af voor je ik zou er gek van worden sccs allemaal.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsTuurlijk is het deprimerend maar probeer ook om elke keer als je een punt hebt behaald te denken van nog even!!
Zo gaan wij aan het eind van het jaar eindelijk naar 4 cijfertjes. En mijn Depri gevoel is nog erger omdat dit allemaal schulden zijn van mijn man`s ex vriendinnetje.
Nog twee jaar en dan gaan wij leven kijk er al heel erg naar uit moet ik zeggen.
Nee, juist niet. Ik krijg er een heel goed gevoel over dat ik hulp heb gezocht voor mijn schulden en die gekregen heb! Dat ik een tweede kans gekregen heb en ik vind het een uitdaging om met zo weinig mogelijk geld rond te komen en toch nog leuke dingen kan doen. Er zijn wel deprimerender zaken te verzinnen;-) Alhoewel het wel eens fijn zou zijn om heel veel geld te hebben en niet ieder dubbeltje te hoeven omdraaien hoor. Of eindelijk eens een keer op vakantie te kunnen gaan. Maar ik tel mijn zegeningen en weinig geld hebben weegt niet op tegen een goede gezondheid of een geweldig kind hebben bijvoorbeeld;-)
Ik wou dat ik ook kon zeggen dat ik het een uitdaging vind.
Ik zit inmiddels meer dan 4 jaar bij de stadsbank eerst bij de jongeren en nu bij de schuldhulp verlening en nu kunnen ze niet verder met mij omdat er justitiele schulden zijn die eerst moeten worden betaald voor ze verder kunnen.
Mijn zoontje is inmiddels uit huis (bij mijn moeder) omdat ik voor boete's smorgens om 6.45 uit huis werd gehaald door de politie en de hulpverleners vonden dat het risico te groot was dat het nog eens zou gebeuren en omdat de stress situatie zo groot is dat het niet goed is voor de kids.
Ik heb nog een dochtertje van 6 maanden en die is wel thuis.
Mijn zoontje mag pas weer naar huis als de rust is weder gekeerd.
Zit nu dus aan de medicijnen om toch nog wat van de dag te kunnen maken.
Gelukkig is alles op vrijwillige bassis dus heb niks te maken met de kinderbescherming omdat ik destijds zelf hulp heb ingeschakeld toen mijn zoontje problematisch gedrag liet zien (huis in de fik gestoken)toen 4 jaar!!
Mijn schulden zijn zo hoog en zoveel verschillende deurwaarders dat regelingen haast niet te treffen zijn omdat als je de ene iets aanbied en je denkt dat heb ik goed geregeld de andere volgende week weer op de stoep staat met dreiging executie verkoop.
Gek word je er van ik leef niet meer maar overleef!
De deur durf je bijna niet meer open te doen omdat je weet dat als de bel gaat het vast wel weer een deurwaarder zal zijn.
Wat begon met 2 kleineschulden is nu uitgelopen op een wanhoop situatie waar je gewoon geen zin meer hebt om op te staan smorgens.
Niemand die meewerkt niemand die begrip heeft.
Ik wil alles wel doen en ben nu bezig om bewindvoering in te komen mischien dat ik dan ergens kom.
Maar dit is echt geen leven!!
Als ik mijn 2 kleintjes niet had had ik allang de hoogste boom omgezocht.
klinkt hard maar je word er echt zo DEPRIE van!
Schulden zijn dus niet alleen slecht voor je portemonee maar ook voor je gezondheid, kinderen en je relatie.
Tja, het is een hele rottige situatie maar jij bent degene die voor het ontstaan en hoger worden van de schulden zorgt. Als iemand op tijd aan de bel trekt hoeft het niet zo ver te komen, want de hulp is er. Het is aan jou om je aan de verplichtingen te houden en je niet meer (verder) in de schulden te steken. Kinderen zijn geen excuus (en ik kan het als alleenstaande moeder met een kind dat bij het JeugdRiagg loopt, weten). Ik zit nu in de WSNP, ken veel mensen die in de schuldsanering (minnelijk of wettelijk) zitten en helaas werkt het niet voor zo'n 30% van de mensen maar dat is in alle gevallen hun eigen schuld. Omdat ze toch dingen op afbetaling blijven kopen of nieuwe leningen aangaan, onnodige (dure) zaken blijven kopen of hun verslaving blijven bekostigen en aldus hun verplichtingen aan de schuldeisers niet na kunnen komen. Overigens, als je in een schuldhulpverleningstraject zit hoef je niet bang te zijn voor deurwaarders… Ik vind het nogal makkelijk om de oorzaak van alle ellende maar bij de anderen te leggen en niet de hand in eigen boezem te steken.
Lizzy mischien kan je het nog een keer lezen??
Ik zit nu nergens in omdat ik justitiele schulden heb.
En de schuld op een ander schuiven doe ik helemaal niet!!
Ik ben nu 4 jaar bezig geweest met de stadsbank en steeds mocht ik geen regelingen treffen omdat ik in het traject zat bla bla..
Dit werd niet betaald dat niet en daar kwamen weer boete's overheen.
Maar moest me niet druk maken want over 3 jaar werd ik kwijt gescholden.
En nu … nu konden ze niks meer voor mij doen en moet ik het zelf maar oplossen als ik justitie heb opgelost mocht ik terug komen.
Maar zit nu wel met extra kosten.
BIJV: een rekening van 61.23 die niet is betaald naar de deurwaarder gegaan is nu 666.79.
Ik probeer het echt wel zelf en dan kom je zeggen dat ik hand in eigen boezem wil steken terwijl je niet eens weet waar ik allemaal mee bezig ben en hoe krom ik lig om elke dag weer door te komen.
Want dat schulden je eigen schuld in eerste instantie zijn dat weet ik nu zelf ook wel.
p.s
Dat wat ik zei dat ik wou dat ik dat ook kon zeggen dat ik het een uitdaging vind bedoelde ik mee te zeggen dat ik wou dat ik ook verder was en kon beginnen met aftellen!!
Maar dat dat er dus voor mij niet in zit op dit moment.
Ben blij voor iedereen die wel elke dag een stapje dichterbij een nieuw leven komen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?