Hoi allemaal,
Ik vraag me echt af of iemand tips heeft voor mijn verhaal want ik zie het echt niet meer zitten.
Ik heb samen met mijn ex een doorlopen krediet van 25000 euro. Drie maanden geleden is het uit gegaan. Sinds het uit is is er geen geld meer op de rekening gestort. Wel heb ik elke maand de rente geprobeert aan te vullen om ondertussen een goede oplossing te vinden.
Later bleek dat mijn ex in detentie zit en dat ik nu dus alleen kan opdraaien voor het gehele bedrag. Diverse keren heb ik met de bank onderhandeld maar ja, het zijn allemaal procedures. Dus als ik voor 5 oktober geen voeding van 5% op de rekening stort dan wordt het uit handen gegeven aan een incassoburo. 5% heb ik niet.
Ik heb bij de gemeente aangeklopt maar die wijzen mij vriendelijk de deur. Omdat ik maar 1 schuld bij 1 schuldeiser heb. Kortom als ik 25 schuldeisers had met in totaal 25000 zou ik welk schuldhulpverlening krijgen. Maar nu dus niet.
Wat nu dus echt klote is, dat ik gewoon wil betalen. Een vast bedrag per maand. Ook al is de helft niet van mij. Het staat op beide namen. Ik wil graag betalen. Maar ik kan niet zoveel betalen tenzij ik een goede regeling tref.
Als het krediet uit handen wordt gegeven dan worden al mijn rekeningen bevroren. En kan ik dus niet aan mijn inkomen. Dit heeft weer gevolgen voor de vaste lasten en mijn woonsituatie. Ik ga dus dieper de shit in.
De reden dat ik drie maanden niet gestort heb is gewoonweg dat mijn ex aan het geld kon komen. Want dan zegt de bank gewoon dat beide personen vrije toegang tot de rekening hebben.
Ik geef niemand de schuld van mijn probleem, maar ik wil er op een normale manier eruit komen. Hoe? Geen idee, het einde lijkt zoek.
Weet iemand wat ik kan doen. Dit is namelijk geen leven.