Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

samenwonen

• miep

hallo ,ik heb een vraagje

momenteel zit ik in de schuldsanering

mijn ex is 2 jaar dakloos en verslaafd geweest (inmiddels is hij clean)

nu het probleem van mij ex ,na 2 jaar dakloos te zijn geweest had hij een huisje

gekregen maar de schuldeisers lagen beslag op zijn loon waardoor hij zijn huur niet meer kan betalen en nu raakt hij zijn huis weer kwijt, voor schulsanering is hij nu onstabiel werdt er gezegt (dit had hij aangevraagd)

ik denk erover om hem dan maar bij mij in te laten schrijven zodat hij toch ook een schuldenvrij leven kan krijgen

hij kan verder bij niemand terecht en het blijft toch de vader van mijn kinderen

maar als ik dat doe weet iemand wat de gevolgen zijn voor mij?

mvg

miep

• Goh

je maakt van je ene probleem, 2 problemen….ik snap wel waarom je erover nadenkt, maar laat een ieder zijn/haar eigen problemen oplossen…dat is (uiteindelijk) altijd het beste.

succes

• GJ

Beste Miep,

Ik kan me voorstellen dat je de vader van je kinderen onderdak wilt geven en willicht kun je het op de volgende manier doen:

Verhuur hem een kamer en maak hiervoor een verhuurcontract. Je dient de huur elke maand te ontvangen op je bankrekening dus niets kontant. Ook dien je in het contract te zetten of er sprake is van huiselijk verkeer, dat wil zeggen eet hij mee, wordt de was voor hem gedaan enz. en wat wordt daarvoor berekend.

De schulden zal hij moeten betalen schakel daarvoor een goed buro voor budgethulp in, ga het vooral zelf niet doen dat geeft problemen. Laat hem ook onderhoudbijdrage betalen voor je kinderen. Vraag informatie bij juridisch buro in je gemeente, wellicht kunnen die je partner helpen bij een minnelijke regeling.

Succes en sterkte

GJ

• Ayana

Hoi Miep.

Ik heb met een soort gelijk probleem gezeten.

Je schuldsanering/hulpverlening word dan tijdelijk stop gezet als je samen gaat wonen (echt)

Alle deurwaarders moeten opnieuw worden aangeschreven en dit alles gaat dan weer een paar maanden in beslag nemen voor alles weer op de rij is.

Let wel op dat je vriend geen justitiele schulden heeft want dan krijg je over een aantal maanden een brief dat je die eerst zelf moet oplssen en dat ze je nu niet verder kunnen helpen.

En dan kan je weer helemaal van voor af aan beginnen!!

Er is ook LIMOR en daar heb je verschillende soorten hulp ook met huisvesting e.d als je meer wil weten stuur me maar een berichtje.

Ik heb echt in eigenlijk de zelfde situatie gezeten.

• Martin1971

Die GJ is me toch goed,

Ik sluit me helemaal bij hem aan

Groet,

Martin