Wij zijn een gezin met 3 jonge kinderen (9, 7 en 4 jaar). Vorig jaar hebben wij ons huis flink verbouwd/opgeknapt en, ondanks het budget, zijn de kosten hoger uitgevallen. Het resultaat is dat we een tijd zuinig aan zullen moeten doen om dit in te lopen. Ik heb inmiddels al verschillende sites doorgelezen en al de nodige tips opgedaan. Het zal wennen zijn, maar ik hoop dat we er op deze manier uitkomen.
Ik heb echter nog de volgende vragen:
1. We willen onze kinderen niet betrekken in onze zorgen, en dus toch ook wel eens iets leuks met ze doen. Nu was het voor ons vroeger altijd erg makkelijk om naar een dieren- of speeltuin te gaan, maar het kan natuurlijk goedkoper. Waar gaan jullie naar toe met jullie kinderen? Of wellicht hebben jullie andere suggesties?
2. Hoe doen jullie dat met Sinterklaas en/of Kerst? Ook hier geldt dat we altijd zonder problemen deze dagen konden vieren, er waren altijd (veel, maar niet te dure) kadootjes.
Ik weet dat ik me misschien in een luxe-positie bevind, zeker nadat ik de verhalen van de andere prikkers heb gelezen. Toch is deze situatie voor ons ook nieuw en ik zou jullie heel erkentelijk zijn voor jullie tips en/of opmerkingen.
Mvg.
Aaltje