Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Grote problemen

• gert1977

Ik heb een groot probleem.

Ik ben mensen incl de bank een 13000 euro schuldig.

Ik werk als freelancer en mijn inkomen is variabel.

Dit ligt nu tussen de 300 en 1000 euro per maand en dit is nog steeds groeiende.

Het bedrijf wil liefst geen vast contract geven.

Een Lening om alles af te lossen kan ik ook niet krijgen.

Tevens krijg ik nu een ziektekosten rekening van 3300 euro dit ik moet gaan betalen.

Wat is een goede oplossing?

• RH

zou zeggen

1) probeer je inkomsten omhoog te krijgen

2) tref betalingsregelingen

3) maak geen extra schulden

kom je er niet uit, ga dan op zoek naar professionele hulp.

afwachtend kijken wat er komt kost alleen maar geld.

• Octopuss

Ik vraag me soms af hoe mensen zo in de schulden komen…ik bedoel dat niet negatief naar jou toe gert maar het begint meestal met een kleine schuld me dunkt.

• Lizzy

Grote schulden beginnen altijd klein, en de meeste mensen wachten te lang af voordat ze daadwerkelijk aan de bel trekken voor professionele hulp. Omdat ze denken dat ze het zelf wel kunnen oplossen; meestal gaan ze dan nog meer geld lenen en zodoende gaat het van kwaad tot erger… Ik was er zelf zo een;-) Te eigenwijs maar ik heb nu wel geleerd om niet af te wachten en mijn trots en schaamte in te slikken. Heb je schulden en kom je er niet uit, ga naar een schuldhulpverlenende instantie en liever gisteren dan vandaag!

• GJ

Hallo Gert,

Je zult een paar dingen op een rij moeten zetten en een goed gesprek moeten hebben met je boekhouder:

is mijn bedrijf levensvatbaar en heb ik voldende opdrachten om er van te kunnen leven. Als dat niet zo is zoek dan een baan in loondienst en werk er freelance bij.

Gezien je inkomsten zou je een aanvraag bij de sociale dienst kunnen doen voor ondersteuning. Voor de rest kan ik ondersteunen wat anderen hebben gezegd, zoek zo snel mogelijk hulp en wordtel er niet te lang mee door.

Sterkte en groeten,

GJ

• annefleur

Even op hoe mensen in de problemen komen nou dat kan soms heel simpel hoor. neem alleen al de snelheid waarop het uwv soms over een uitkering moet gaan beslissen heeft bij mij een hafl jaar geduurd en daarna kon ik alsnog naar de bijstand. Dus zo moeilijk zijn schulden maken niet hoor. En probeer het dan maar op te lossen. Ik zelf zit met een huursschuld die dus nu binnen twee weken betaald moet worden anders kan ik op straat gaan wonen met de kids.