Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Help: stoppen met flexibel krediet

• Harry.rb

Beste lezers,

Ik hoop dat er hier iemand is die mij verder kan helpen. De situatie is als volgt:

Een paar jaargeleden heb ik samen met mijn inmiddels ex-vriend een flexibel krediet afgesloten bij abn-amro. We betalen dus beide. Op dit moment staat er nog zo'n schuld van 8000 Euro.

Ik zou echt heel graag van deze lening af willen, omdat de relatie steeds slechter wordt met mijn ex-vriend, mede omdat hij last van psychoses heeft. Ik ben bang dat hij zonder mijn medeweten geld gaat opnemen. Het liefst zou ik de lening willen opdelen in 2x 4000 (4000 voor mijn ex-vriend en 4000 voor mij. Volgens de bank kan dit niet. Hij heeft alleen een uitkering op dit moment.

Ik kan de 8000 nu in principe wel aflossen maar ben dan weer bang dat hij mij niet aflost.

Wat zijn de mogelijkheden…?? Elke suggestie is welkom.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp!

Vr groeten Anja

• JOjanneke

Ga met de bank praten, en vertel hen, dat jij het flexibel krediet graag wil blokkeren. Dat houdt in, dat de bank het krediet blokkeert voor opname's.

Overleg ook, dat als er een opname gedaan wordt, dat jullie beiden voor die opname moeten tekenen.

Laat dit ook vastleggen door de bank.

Op wiens naam staat dit flexibel krediet nu?

JOjanneke

• Harry.rb

Staat nu op beide namen…

Bedankt voor je reaktie

Vr groeten Anja

• Harry.rb

Ok, ik heb hier en daar wat telefoontjes gepleegd, oa bij juridisch loket enconsuwijzer en de volgende optie lijkt mij de beste:

Ik los het gehele bedrag af, en stel een verklaring op waarbij wordt overeengekomen dat hij de helft van de lening aan mij betaalt in termijnen. De maandelijkse termijn die hij nu aan de bank betaalt moet hij nu aan mij betalen tot dat de 4000,- is afgelost. Wat ik nu nog nodig ben is een rechtsgeldige schuldbekentenis. Ik lees wel dat die aan bpaalde voorwaarden moet voldoen, maar kan niet vinden aan welke. Wie kan me hierin helpen…??

Alvast maar weer bedankt, AnjaJOjanneke schreef:

• GJ

Hallo Harry,

Je kunt de vraag voorleggen aan een notaris, maar wellicht rekent deze erg veel kosten. Het buro sociaal raadslieden in je gemeente kan je zeker helpen, als de rente van je lening variabel is , laat in de leningsakte opnemen dat de rente volgend is aan de rente die je zelf betaald. Je zult dan maandlijks een renteopgaaf moeten doen aan je (ex)partner.

Succes,

Groeten,

GJ