Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

bedrogen????

• annefleur

Gisteren ben ik half nederland zo ongeveer door gegaan om van iemand een lening te krijgen. Hij had alles netjes opgesteld en zou het geld overmaken via internet bankieren waar ik bij was. En alles netjes gegaan zoals afgesproken was.

Alleen staat er nog steeds niets op mijn bankrekening, terwijl dat volgens mij toch altijd dezelfde dag er opstaat als je het voor 12 uur overmaakt.

Stel dat het geld niet komt welke rechten heb ik dan? En kan hij me wel dwingen tot aflossen??

• L J

als handtekening geplaats heb ,, je heb beweizen dat je bij jou niets op staat

de bank kan er voor zorgen met een copie afschrif sterkte

• GJ

Hoi Annefleur,

Als je met de persoon in kwestie een leningkontrakt (twee partijen overeenkomst) hebt opgemaakt en dat is door beiden ondertekend, dan moeten beiden zich daar aan houden volgens de wet. Dus jij krijgt het geld geleverd en moet terug betalen volgens de voorwaarden die in het kontrakt genoemd zijn. Stort deze persoon geen geld dan kun je hem met de wet in de hand dwingen zijn verplichtingen na te komen. Hij kan hetzelfde met jou doen als jij je verplichtingen niet nakomt.

Stort hij geen geld dan ben je niet verplicht tot betalingen, hij zal moeten bewijzen dat het bedrag gestort is.

Mijn advies: ga naar het buro sociaal raadslieden in je woonplaats en leg het kontrakt aan hun voor, zij zullen je gratis advies geven.

Veel sterkte ik hoop dat het goed komt, mocht dat niet zo zijn waarschuw dan op de website idereen voor deze figuur.

Vriendelijke groet,

GJ