Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wie kan mij helpen voor maandag?!

• Aniek

die 2000 euro is nou alles tot aan mijn diploma dus dan hoef ik niks meer te betalen dit is het laatste. En hoe bedoeld u met hoe hoog wordt je beurs?

• JOjanneke

Komop…. Doe niet zo naief.

Jij vraagt om 2000 euro, totdat je studiefinanciering er is, en je weet niet eens hoe hoog het bedrag van je beurs is?

Maar goed.

Ik denk dat je echt een probleem hebt, en dat je maar eens moet beginnen te praten met je ouders en de school.

En zorg dat je voor die tijd duidelijkheid hebt in wat je kunt verwachten van de studiefinanciering en hoe hoog je beurs is. En kom met een plan hoe een en ander terug te betalen.

JOjanneke.

• RH

Hoi Aniek,

Neem aan dat je moet betalen aan de IB-Groep. Deze kunnen het bedrag in termijnen ontvangen als je dat wilt. dit zou van het nu grote bedrag van 2000 euro

een kleiner bedrag maken.

daarnaast bestaat schoolgeld aan de onderwijsinstelling vaak uit een opgelegde deel en een vrijwillige bijdrage..deze laatste mogen ze je niet verplichten ookal proberen ze dat vaak wel.

hoop dat je er wat aan hebt.

Raymond

• Aniek

J schoolbijdrage is vrijwillig maar ze verplichten je het wel anders mag je niet mee doen aan activiteiten en als je die niet meedoet kun je bij ons je diploma al niet halen:S Ja het lukt nu toch al niet meer, ken het geld niet betalen het is onderhand al maandag, maar maakt allemaal niks meer uit, ik kan me er wel druk over gaan maken maar dat helpt 0ok niet..

• Lizzy

Tja, ik ben het met Jojanneke eens: dit had je echt vantevoren kunnen zien aankomen en met geldzaken is het belangrijk om vooruit te denken en te plannen en het niet op het laatste moment te laten aankomen. Een goeie les voor de toekomst, zeker als je als zelfstandige wilt gaan werken later. Verder kan het natuurlijk niet dat je niet weet hoe hoog je beurs is; als je niet weet wat erin komt kan je ook niet weten hoeveel je te besteden hebt. Ga eens naar de site van het Nibud www.nibud.nl voor meer info over geldzaken en nog een tip: zet maandelijks wat opzij voor onverwachte uitgaven zodat je geen beroep hoeft te doen op anderen om geld te lenen!

• Jan

Hoi,

Misschien iets om over te denken mbt stufie asl je vader werkeloos wordt bestaat misschien de kans dat je beurs omhoog moet, omdat het inkomen van in ieder geval je vader daalt. Vraag daarom bij de http://www.ib-groep.nl/ om een ander peiljaar. en als je daar nog geen lening hebt kun je beter daar lenen dan bij bv banken etc.

• Pewe

Hey Annieke, kun je dit niet uitleggen aan jouw school? en eventueel een betalingsregeling te treffen? Groetjes

• Pewe

Weet niet of mijn eerdere bericht goed is aangekomen. Misschien kun je een betalingsregeling treffen met school en de situatie uitleggen. Groetjes

• Jakke

Heb je een mobieltje? Natuurlijk, wie niet.

Alleen jij weet wat je daaraan maandelijks kwijt bent. Bezuinig daar eens op.