Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

schuld bekentenis ...

• alex

hallo ,

een vraag,

ik ben door veel gedonder aardig in de problemen gekomen,er staat nu ongeveer nog 10000.- euro open

ik heb destijds een schuldverklaring getekend …oke niets mis mee

maar nu komt het er staat ook in dat wanneer ik niet betaal dan zou het per maand met 1% verhoogt worden.

er staat niet in wanneer ik zou moeten betalen.

ik heb in het begin een beetje betaald maar nu kan ik het niet meer betalen het is nu ongeveer 4 jaar geleden dat ik dat heb getekend hoe zit het nu loopt het nu gewoon door en over 1 jaar ben ik er dan van af(vijf jaar verjaring)of wat dan ook wie heeft er een passend andwoord

ik zou wel een regeling kunnen treffen maar dat laat mijn salaris niet toe

ik werk nu al 1x nacht per week extra bij een andere baas om toch een beetje te kunnen overleven ik werk dus ongeveer 60uur per week…..

groeten Alex

• RH

Verjaring kan volgens mij alleen als een schuldeiser een tijd niets van zich laat horen. Deze termijn ligt voor particulieren voor zover ik weet op 5 jaar. Stuurt de schuleiser je af en toe een overzicht, dan begint de verjaringstermijn weer vanaf het moment dat dit overzicht binnen is.

12 % per jaar (rente op rente niet meegerekend) is een behoorlijk percentage, maar komt niet boven de maximale norm van 18% uit.

Mijn advies, los zo snel mogelijk af. Waarschijnlijk zal je een stuk minder kunnen doen in een langere periode. Maar achteraf ben je blij dat je het gedaan hebt. Komt je netto inkomen na betaling lening onder minimum, lijkt het me verstandig met de gemeente contact op te nemen.

ben uitgegaan van aflossing in 5 jr (60 termijnen) met ca 230 eur per maand zou dit waarschijnlijk moeten kunnen.

Samengevat:

los zsm af

komt je inkomen na aftrek van deze 230 euro onder het bestaansminimum ga dan met de gemeente praten.

laat de schuldeiser helemaal niet van zich horen zou je misschien gebruik kunnen maken van verjaring, maar zou er niet teveel op rekenen

• GJ

Hoi Alex,

De schuldeiser moet voordat er 5 jaar voorbij zijn de schuld telkens laten inschrijven bij de rechtbank. Met name banken en verzekeringmaatschappijen zullen dit altijd doen. Vraag advies bij buro sociaal raadslieden en laat je schulden saneren, dan houdt je in ieder geval 90% van het bijstandsinkomen maandelijks over. 60 uur per week werken is ook niet vol te houden.

Groeten,

GJ

• YA!DECO

Hey Alex,

Wat je ook doet, geef het donderen in ieder geval niet op, want op een dag wordt het gedonder beloont en wellicht aanstonds ;)

Je hebt 2 bazen, werkt 60 uur per week. Als je die 2 bazen aan elkaar koppelt kan je je werktijd halveren voor hetzelfde geldt.

Ik heb een voorstel voor je om je 2 bazen aan elkaar te koppelen, waarbij zowel jij als je bazen een winstdeling ontvangt van 19 cent per geïnvesteerde euro.

Je kan me ook bereiken via: 0630463667 alex schreef:

>

> hallo ,

> een vraag,

> ik ben door veel gedonder aardig in de problemen gekomen,er

> staat nu ongeveer nog 10000.- euro open

> ik heb destijds een schuldverklaring getekend …oke niets

> mis mee

> maar nu komt het er staat ook in dat wanneer ik niet betaal

> dan zou het per maand met 1% verhoogt worden.

> er staat niet in wanneer ik zou moeten betalen.

> ik heb in het begin een beetje betaald maar nu kan ik het

> niet meer betalen het is nu ongeveer 4 jaar geleden dat ik

> dat heb getekend hoe zit het nu loopt het nu gewoon door en

> over 1 jaar ben ik er dan van af(vijf jaar verjaring)of wat

> dan ook wie heeft er een passend andwoord

> ik zou wel een regeling kunnen treffen maar dat laat mijn

> salaris niet toe

> ik werk nu al 1x nacht per week extra bij een andere baas om

> toch een beetje te kunnen overleven ik werk dus ongeveer

> 60uur per week…..

>

> groeten Alex