Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Niet iedereen heeft het gemakkelijk.

• Ine

Hallo.

Ik ben een vrouw van 60 jaar…ben 5 jaar gescheiden.

Leef van een wao van 810 euro.

Krijg wel huur en zorgtoeslag. van de huur en zorgtoeslag leef ik…de rest gaat opaan alle vaste lasten.

47,00 + 220,00 toeslagen leef ik van.

gelukkig heb ik geen schulden..maar dat kan ik niet hebben met mijn inkomen.

Nu ik onderhand een nieuw bed met matras nodig heb …dat kan ik niet betalen.

Dus slaap ik nog op een oud bed met een dun matras.

Ik weet dat ik via wehkamp enz: wel een nieuw bed kan bestellen..maar als ik de rente uittel kom ik daar niet vanaf….wil beste rente betalen maar zo niet!!

Heb 1 zoon die het ook niet gemakkelijk heeft met zijn 4 kinderen…dus ik klaag bij hem niet,want ik weet zeker dat hij dan voor mij het een en ander regelt.

Ik laat het maar zo..heb geen telefoon aansluiting…geen abo op tijdschriften of tv gids..wel heb ik een oude computer met internet aansluiting van 9,95 per maand.

Mensen..probeer aub uit de schulden te blijven…leef met hetgene wat je hebt..betaal eerst je vaste lasten…kijk wat er over is,en leef daarvan.Aldi en lidil zijn lekker goedkoop..ik heb om de 2 dagen een lekker gekookt maaltijdje..

Dus ik heb niet te klagen zo.

Sparen zit er bijna niet in voor mij voor een nieuw bed…dus doe ik het ermaar mee.

Heb ook kleinkinderen van mijn zoon..maar met verjaardag en feestdagen koopt mijn zoon en schoon dochter een leuk presentje..dat pakken ze in en als ik kom lig het op de kapstok bij hun.

Zo zie je maar…mensen ik wens jullie al het goeds voor 2008..

En ik blijf marktplaats in de gaten houden zodat ik voor weinig een bed kan jopen..dan ben ik een gelukkig mens .

Hele vele groetjes en veel liefs.

Ine.

• Ine

Kom aub niet aan met…je kan van die 265,00 per maand toch makkelijk een goed bed op afbetaling kopen…dan zeg ik,JA dat kan,heb menige postorder bedrijven gezien dat het kan…maar de rente is toch veel te hoog? en ik moet dan veels te lang betalen met bv 25,00 per maand aflossing.

Zo denk ik erover.

• an

Kijk eens in de kringloop, soms kan je daar ook goed slagen.

• RH

weet niet of je het over netto of bruto hebt (WAO) anders is er misschien nog recht op aanvulling door de zgn toeslagenwet (TW)

aanvraag moet gedaan worden via het UWV nee heb je ja kun je krijgen

daarnaast sluit ik me aan bij an. bij de kringloop kun je nog best eens slagen, maar dan zal het bedrag (hoe hoog op laag ook) toch van tevoren gespaart moeten worden. Aangezien deze er niet een afbetaalregeling aan willen plakken.

• Ine

Ja hoor, ik heb 180,00 gespaard.

Maar ik heb een goed bed nodig met verstelbare bodem en een goed matras.

Deze zijn best prijzig…dus spaar ik lekker door.

Gewoon de beetjes in een potje doen..en dan komt het beslist voorelkaar.

Ik heb mijn prikje hier geplaatst voor mensen die denken dat het moeilijk is om grote en broodnodige dingen te kopen.

Groetjes.

• Octopuss

Dat komt omdat veel van die mensen diep in de schuld zitten…

• Lizzy

Als je WAO-uitkering onder het voor jou geldende sociaal minimum ligt, kan je in aanmerking komen voor een toeslag volgens de Toeslagenwet. Hiermee wordt je WAO aangevuld tot het sociaal minimum; informeer even bij het UWV of je hier recht op hebt. Daarnaast kan je met een inkomen op minimum-niveau aanspraak maken op Bijzondere Bijstand, van waaruit je ook een (al dan niet gedeeltelijke) vergoeding kan krijgen voor noodzakelijke gebruiksgoederen zoals een bed, wasmachine, bril, medicijnen etc. of leenbijstand. Vergeet verder niet zaken zoals de langdurigheidstoeslag aan te vragen. Veel mensen met een uitkering in welke vorm dan ook of met een salaris op bijstandsniveau laten subsidies en toeslagen liggen waar ze wel degelijk recht op hebben. Informeer bij je gemeente voor deze zaken. Daarnaast heeft iedere gemeente een diaconie van de kerk die bijv. voedselpakketten geven aan mensen die dat hard nodig hebben. Hiervoor hoef je geen lid te zijn van een kerk! Heel veel succes en goed van je dat je je niet in de schulden steekt!

• Ine

Bedankt voor de tips, ik ga na het nieuwjaar eens informeren bij de gemeente.

Heb alleen een goed bed met matras nodig.In mijn huis is het beslist geen luxe,maar wat ik heb is netjes en ben daar dan ook zuinig op.

Voedselbank…ach ik kan goedkoop een potje eten koken en heb daarbij mijn boterham met wat beleg…ook is er altijd een koekje en een appel of mandarijntje voor de kids.Met 265,00 moet het kunnen en niet iedere maand is er wat over,maar de ene maand dat het wel zo is gaat in een potje.

Ik rook en drink niet dus dat is te doen dan.

Mijn zoon heeft deze priks ook gelezen en gaat ermee aan de slag bij de

gemeente ( welzijn moet ik dan zijn).

Ook zal welzijn mijn zoon informeren wat er aan de belasting gedaan kan worden.

Ik ben ergens blij dat ik dit heb mogen prikken…

Maar die 810,00 is het netto bedrag dat ik van de wao heb.

Heb alle priks doorgelezen…en denk dan…ik ben toch rijk!!!!

Ben nog gezond ( op mijn rug na).

Lizzy bedankt voor je gouden tips.

Alle mensen hier op dit prikbord..heel veel liefs…een heel goed 2008..

en ik hoop dat het voor vele mensen een heel goed jaar mag worden..zonder die armoede die onder deze mensen zijn!!!

Liefs Ine.

• an

Voor jou ook een gezond en goed 2008

• Lizzy

Jij ook de beste wensen voor het nieuwe jaar! En bedenk, dat je je ook met weinig geld heel rijk kan voelen!