Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Praat met je Bank.

• Ine

Beste mensen.

Zoals in een prik van mij beschreven staat had ik een probleem.

Heb na veel aarzelen bij mijn Bank binnen gelopen,en had mijn probleem verteld.

Wat voor mij een HEEL groot probleem was…was binnen 5 minuten opgelost daar.

Kreeg een lening…maar wilde niet het bedrag wat ik kon krijgen..ik had immers maar een nieuw en goed bed nodig.

Ik kreeg wat ik hebben wilde…het was opgelost.

Even tekenen en had het geld in mijn handen.

Mensen ga naar je bank..ik weet zeker dat ze ook jou helpen daar.

De rente is zeer laag..dus maandag komt mijn nieuw bed.

Heel veel sterkte allen…en ga niet meer lenen als wat je nodig hebt.

Doe het en ook jij kan geholpen worden zie je wel.

groetjes Ine.

• Octopuss

Maar ik neem aan dat je nu bij die bank óók een lening hebt afgesloten.

• Lizzy

Tja Ine, had je al bij je gemeente gevraagd of je voor Bijzondere Bijstand en andere regelingen voor mensen met een minimum-inkomen in aanmerking komt? Ik denk nl. van wel en dan had je geen lening hoeven afsluiten bij je bank. Je had je bed en matras dan ofwel gratis kunnen krijgen danwel een renteloze lening gekregen. Ook een kleine lening is een lening en met altijd veel te hoge rente… Daarnaast beginnen de meeste schulden met iets kleins… Banken zijn maar al te graag bereid om mensen een lening te verschaffen, zelfs mensen met een uitkering of een ander laag inkomen omdat ze weten dat ze hun geld toch wel krijgen, desnoods via de schuldsanering. Jammer hoor!

• Octopuss

Ja, banken zijn commercieel en zullen alles doen om geld te verdienen.

• Alexandra

Fijn dat het opgelost is Ine, maar nu zit je met een lening en die moet wel elke maand afgelost worden, waarom ben je niet eerst naar de Gemeente gegaan?

Nu kun je elke maand nog minder besteden aan voeding en andere zaken door het bedrag wat je elke maand moet “ophoesten”!

Ik gun het je echt wel hoor, maar hoop niet dat je hierdoor problemen krijgt!

En aangezien hier veel mensen problemen hebben en een aantekening kunnen deze niet naar een bank toe gaan voor een lening!

Alexandra

• Jan

Hoi,

Ik heb net gelezen dat banken alleen leningen verstrekken, omdat ze hun geld toch wel krijgen.

Nu kan ik uit ervaring zeggen dat ze soms best bereid zijn mee te denken.

Zo had mijn vrouw roodstand op haar lopende rekening met een rente van 16%.

We kregen een brief van de sns om op gesprek te komen. Zo gedaan.

Bleek dat we ook een krediet konden krijgen om de roodstand af te lossen.

Nu komt het.

De rente was maar 6%. Een verschil van maar liefst 10% in ons voordeel.

Dat noem ik dus service.

• Octopuss

Tja, service of niet…de bank is echt niet voor jou bezig…het gaat om ‘money’.

• Jan

tuurlijk gaat het om geld. Maar als je een schuld hebt en de bank doet je een aanbod om de rente met 10% te verlagen zonder dat wij daarom gevraagd hebben. Noem ik service.

• lila01

Ine, ik had in een vorig berichtje gelezen dat je geen geld hebt om voor een bed te sparen, dat betekent dan toch ook dat je geen geld hebt om een lening voor een bed af te lossen?