Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Schuldregeling loopt - postbankrekening blijft geblokkeerd

• Truus

Al sinds juni vorig jaar zit ik in een minnelijk schuldsaneringstraject, dat wil zeggen in juni zijn alle schuldeisers accoord gegaan met het voorstel, waaronder de Postbank.

Mijn postbankrekening is nog wel steeds geblokkeerd en over wat er op binnenkomt, kan ik niet beschikken. Mag dit eigenlijk wel?

• Ikke

Zo,zeg u heeft een minnelijke regeling kunnen treffen met de postbank.

Dan heeft u wat dat betreft erg veel geluk met u. Het is niet bepaald eenvoudig om dit bij de postbamk voor elkaar te krijgen..9.9 van de 10 keer gaat de postbank hier niet op in.

Maar nu een antwoord op uw vraag. Nee de rekening zou volgens mij geheel vrij moeten worden gegeven.

Heeft u al contact gehad met de istantie die u heeft geholpen bij het tot stand komen van de minnelijke traject. Ik heb ondertussen geleerd dat deze vaak meer voor elkaar krijgen dan wij zelf.

Tja en verders kan ik zeggen: We hebben het wel over de postbank. Die zullen het echt niet makkelijker maken/doen dan ook maar nodig is.

mvg,Eric

• Truus

Bedankt voor uw reactie.

Volgens de postbank vallen alle binnenkomende gelden onder de schuldregeling en moet dit verdeeld worden onder de schuldeisers. Morgen maar eens bellen met de kredietbank dus. Ik open even een nieuw topic, want er is nog iets meer aan de hand.

• Lizzy

Als het goed is heb je de boedelrekening (rekening waarop het geld moet worden overgemaakt voor de schuldeisers) en je eigen rekening (rekening waarop je je inkomsten krijgt die je mag behouden en waarvan je je boodschappen etc. van kan doen). In principe wordt het aangeraden om bij het begin van de schuldsanering een nieuwe rekening voor prive-gebruik aan te maken waarop je geen krediet mag nemen en niet rood op mag staan.