Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Trouwen en schulden

• jb2202

Beste Lezers,

Wij willen graag trouwens, echter heb ik enkele schulden en BKR-noteringen.

We willen in de toekomst ook een ander huis kunnen kopen en andere dingen kunnen doen, echter als wij getrouwd zijn zullen ze dan mij ook BKR checken?

Ik heb geen baan, ben thuis met ons zoontje, dus mijn inkomen zal niet worden meegeteld. Maar neem aan dat ze toch een BKR check zouden doen.

Is trouwen dus verstandig?

En als je op huwelijkse voorwaarden gaat trouwen, kan dit dan anders geregeld worden?

Groet,

JB2202

• arie1990

als je getrouwd bent, zal je met alles mee moeten tekenen. Hierdoor wordt ook jouw bkr getoetst.( weet je aanstaande hiervan???).

• Lizzy

Als jullie in gemeenschap van goederen zouden trouwen zou je partner ook voor de helft aansprakelijk worden voor de schulden en de BKR. Een ander huis kopen kan je dan vergeten. Het is zeer zeker aan te raden om als een van de partners of beide partners schulden hebben op huwelijkse voorwaarden te trouwen! Ik zou zeggen, maak een afspraak met de notaris en leg e.e.a. goed van tevoren vast. Succes!

• jb2202

Jazeker weet hij hiervan,zou niet echt een hele beste relatie zijn om dit voor elkaar te verzwijgen lijkt mij.

Als ik het goed begrijp kan jet op huwelijkse voorwaarden wél een ander huis kopen? Of kan dat ook niet?

• lila01

Als 1 van de partners schulden heeft is het verstandig om op huwelijkse voorwaarden te trouwen, anders wordt je man voor de helft aansprakelijk voor de schulden. Mochten er problemen komen met aflossen, dan kunnen ze ook nooit beslag leggen op zijn spullen.

Als je een huis wilt kopen, kan dat warschijnlijk alleen op zijn naam en inkomen.

• lord wanhoop

of eerst het huis kopen op zijn naam en dan trouwen