Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

krediet gezocht voor goedlopend zaakje (gegarandeerde aflossing)

• debbie

Na twee jaar mijn eigen zaak te hebben gerund, werd het tijd een kredietverhoging aan te vragen om groei te kunnen blijven verzekeren. Wij kwamen helaas van een koude kermis thuis, omdat wij ons starterskrediet al niet hadden mogen ontvangen vanwege het feit dat wij een buitenlandse rechtsvorm hebben. De bankmedewerkster had toentertijd een ‘fout’ gemaakt door ons al eenmanszaak in te boeken. Privé krijgen we geen extra krediet, vanwege het feit dat ik de grens van 3 jaar zelfstandig nog niet heb bereikt.

Wij zijn op zoek naar een krediet van € 15.000 en begrijpen dat hier een rente tegenover staat. Wij zijn bereid een rentepercentage van maximaal 7,5% te betalen naast de maandelijkse aflossing.

Alleen serieuze reacties zijn welkom!!

• DE_GEKSTE

ken je geen bv er bij nemen dan

• debbie

Als ik nu mijn bedrijf over laat schrijven naar een bv ziet de bank dat als nieuwe inschrijving en kom ik weer ik aanmerking voor een starterskrediet en dat heb ik al. Schiet ik dus niets mee op. Heb alles uitgezocht bij kvk, verschillende banken, maar op de één of andere manier kon twee jaar geleden alles en nu niets meer.

• DE_GEKSTE

maar je ben dan geen winds gevent bedrijf dan?

wand de bank(en)stopen altijd wel graag geld in bv.s

maar heb je al iemand anders naar je plan laten kijken die je voor lecht aan de bank?

• onafhankelijkheid

Richt een NV op (of zet een BV om in een NV) zodat je makkelijker aan externe financiers kan komen. Meer informatie over de naamloze vennootschap

Lenen is zelden een heftig idee.

• FrankyFalcon

Als het echt een goedlopend zaakje is, dan zouden de geldverstrekkers in de rij staat, maar dat is kennelijk niet zo, anders zou je hier niet om een krediet vragen.

7,5% lijkt me trouwens ook erg weinig. Dat moet je bij een reguliere verstrekker nog maar eens voor elkaar zien te krijgen.