Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kinderopvang

• Barbara&Cats

Stel je gaat gebruik maken van de wnsp…

Je wordt dan geacht fulltime te gaan werken, hoe zit het dan geregeld met kinderopvang? Bijv de belasting teruggave mbt opvang? Kijken ze dan nog naar je bruto jaarinkomen, of is daar een aparte regeling voor?Bedankt vast

En hoe moet ik het zien wat je per maand nog ongeveer te besteden hebt? Ik las eerder iets van 25 euro p.p. per week? En hoe zit het bijv met kleding etc etc, gaat dat ook allemaal daarvan af?

• Lizzy

De kinderopvangtoeslag die je terugkrijgt wordt meegeteld bij je inkomen. Uitgangspunt voor de berekening van je bruto jaarinkomen is alsof je niet in de WSNP zit, dus niet de berekening volgens de bewindvoerder maar naar je “normale” inkomsten. Vergeet overigens niet dat het de bedoeling is dat je zoveel mogelijk extra inkomsten genereert om af te dragen aan de boedel. Meer werken is meer loon, maar ook meer heffingskorting-teruggave van de Belastingdienst en meer vakantiegeld. Voor wat betreft het leefgeld: dat hangt af van de individuele draagkracht en aflossingscapaciteit, maar in de praktijk komt het ongeveer wel neer op zo'n 100 euro per volwassene per maand. Voor kinderen iets minder. Ik en mijn zoontje van zeven moeten het momenteel doen van 40 euro per week met zijn tweeen. En daar moet je alles van kopen: eten, kleding, strippenkaart, cadeautjes, contributie zwemles en noem maar op. Het moge duidelijk zijn dat wij dit jaar en de komende jaren niet op vakantie gaan;-)

• swaney

Kun je bv.niet bij een familielid logeren of met iemand van huis ruilen, zodat je toch het gevoel hebt op vakantie te zijn?

• netie

ik ga 2 sept er in .ik heb 100pw mmet 5 man heb zelf algedaan zo dat niet meer uit kan geven wat ik niet heb ja kleding moet daar ook van af dierards ook luijers ik heb 3 kids waar van 2 in de luijers .kinderbijslag mag wel gaan houden dat wedlijk maar kindertoeslag meschien ,daar mee moet ik het ok doen .ga is na de gkb aan vraag wsnp je moet het wel zelf bij de rechtbank indienen gkb kan je daar wel mee help je heb een afwijzing van hun nodig su6 gr