Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

huurschuld

• Meis

Beste mensen

Ik heb een huur van 750 eur. In dec 07 en jan 08 kon ik mijn huur niet betalen door een schuld die voorrang had.

vanaf febr 2008 t/m nu betaal ik netjes mijn huur op tijd. Ik heb ook een aantal keren de woningbouw verreniging gebeld om het het samen op te lossen. Ik wordt steeds terug gebeld zeiden ze maar dat gebeurde niet. Precies een week geleden belde een dame op van de gemeente iv.m de huurschuld. Ik heb het aangegeven ik wil het wel betalen maar lukt mij niet in 1 keer. Ze begreep het en zou dat door geven aan de woningbouw. Totdat ik vandaag een brief kreeg van de deurwaarder dat ik een schuld heb van 3000 euro. dat ik binnen 4 dagen moet betalen. ze hebben alleen 500 aan kosten berekend. Hoe moet ik dit oplossen. Ik kan nu ook nergens een lening krijgen om het in een keer te betalen. Ik sta bkr gecodeerd , maar de schulden zijn al ingelost. alleen staat de melding nog 5 jaar.

Het liefs wil ik het zo snel mogelijk oplossen, om het te betalen. Wie kan mij helpen. met raad of een lening. Ze dreigen ook met ontruiming. Het is nog niet naar de rechter gegaan.

helop

• Scorpio

Lijkt mij het beste om nu in ieder geval alvast een bedrag -of bedragje- over te maken. Dan win je 'n beetje tijd en kun je die tijd gebruiken om je op een oplossing te beraden.

• netie

hallo ga na de stadsbank GKB vraag om schuldsanirings aan anders wsnp mindertraject ben 1 jaar van je schuld af ifo bij je gemeente gr Meis schreef:

>

> Beste mensen

> Ik heb een huur van 750 eur. In dec 07 en jan 08 kon ik mijn

> huur niet betalen door een schuld die voorrang had.

> vanaf febr 2008 t/m nu betaal ik netjes mijn huur op tijd. Ik

> heb ook een aantal keren de woningbouw verreniging gebeld om

> het het samen op te lossen. Ik wordt steeds terug gebeld

> zeiden ze maar dat gebeurde niet. Precies een week geleden

> belde een dame op van de gemeente iv.m de huurschuld. Ik heb

> het aangegeven ik wil het wel betalen maar lukt mij niet in 1

> keer. Ze begreep het en zou dat door geven aan de woningbouw.

> Totdat ik vandaag een brief kreeg van de deurwaarder dat ik

> een schuld heb van 3000 euro. dat ik binnen 4 dagen moet

> betalen. ze hebben alleen 500 aan kosten berekend. Hoe moet

> ik dit oplossen. Ik kan nu ook nergens een lening krijgen om

> het in een keer te betalen. Ik sta bkr gecodeerd , maar de

> schulden zijn al ingelost. alleen staat de melding nog 5 jaar.

> Het liefs wil ik het zo snel mogelijk oplossen, om het te

> betalen. Wie kan mij helpen. met raad of een lening. Ze

> dreigen ook met ontruiming. Het is nog niet naar de rechter

> gegaan.

>

> helop

• mam v K,J,G

eerste wat je moet doen is naar de woningbouw denk ik, ga eens met hun om de tafel zitten en leg de stand van zaken uit. Niet via iemand anders doen want anders loopt het weer verkeerd. Succes

• Jan

Doe dit in een persoonlijk gesprek en NIET via de telefoon.

Bel op om een afspraak te maken en vraag hier een schriftelijke bevestiging van.

Zo weet je meteen de naam van de persoon met wie je gesproken hebt.

• Jansen

Tip: Geen enkele schuld heeft voorrang op het betalen van de vaste lasten, huur / hypotheek, energie, ziektekostenverzekering etc.

Iedere schuldeiser zal beamen dat vaste lasten voor alles gaan als er tijdig wordt gereageerd op aanmaningen / herinneringen etc. Geef dit aan bij het overeenkomen van het aflossingstraject en stel hiermee je capaciteiten per maand vast, maar laat noooit je huur / hypotheek betalingen varen, de gevolgen zijn nog veel erger en niet te overzien, aangezien het in normale omstandigheden 30% van je inkomen is. 3/4 maanden is ook niet voor niets de termijn waarbij WBV het vertrouwen opzegt en over gaat tot ontruiming. Ze kunnen beter dingen in beslag nemen die in je huis staan dan je huis zelf.

Groet,

Jansen.

• lord wanhoop

neem beslist geen lening en vooral niet bij de stadsbak want dat is nog eens de duurste die er is ook nog. plus dat je met een lening alleen maar verder in de schulden komt want het is gewoon een tijdelijke oplossing. ga naar de gemeente voor in eerste instantie schuldhulpverlening en lukt dat niet voor schuldsanering (wsnp)

mocht je het niet redden om je eigen financien te regelen informeer dan bij de gemeente naar een erkend budgetterings bureau.

ik wens je hel veel sterkte en succes

LEEN VEILIG, LEEN NIET

• John

Beste Meis,

Het goede nieuws is dat ze je niet zomaar uit je woning kunnen zetten.

Oplossing: de deurwaarder bellen, het geval uitleggen en vast een klein bedrag overmaken als teken van goede wil.

Dan komt het zeker goed.