Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hoe kan dit

• Riet

Hallo allemaal

Ik heb een vraagje. Mijjn schoondochter staat onder toezicht bij de socialedienst en heeft ook schuldhulp. Nou scherts mijn verbazing dat zij van de week thuis komt met een nieuw afgesloten abonnement en een nieuwe mobiel, hoort bij het afsluiten van het abonnement. Nou is mijn vraag zou haar vriend dit abonnement opngedaan kunnen krijgen?? Zij wonen niet samen. Dit is een heel lang verhaal die ik niet gaat uitwijde op internet. Ik hoop hier begrip voor te hebben

En zo ja hoe.

alvast bedankt voor de reaktie

m.vr.gr. Riet

• GJ

Hallo Riet,

Je dochter staat onder toezicht van de sociale dienst, staat zij ook onder beschermings bewind? Hiervoor is een bewindvoerder nodig en deze wordt benoemd door een rechtbank. Deze bewindvoerder kan elk contract opzeggen omdat je dochter deze niet meer zelfstandig mag afsluiten, dus ook een contract voor een mobiele telefoon. Is er geen beschermingsbewind dan is er weinig aan te doen, voor de telefoon zal betaald moeten worden. Omdat je dochter steeds nieuwe schulden blijft maken adviseer ik om kontakt op te nemen met de sociale dienst en het buro voor schuldhulp.

Groeten,

GJ

• lord wanhoop

als zij onder toezicht van de sociale dienst staat dan komt het uiteindelijk toch uit het enige wat ik me kan bedenken als ze “slim” was heeft ze het abonement op de naam van haar vriend afgesloten maar dat zou dan weer niet zo slim van die vriend zijn. ik hoop eigenlijk dat de sociale dienst er heel snel achter komt om de schade beperkt te kunnen houden

• Riet

Hallo

Bedankt voor de reaktie. GJ Het is mijn schoondochter

Lord wanhoop ik hoop voor haar dat zij niet op de naam van haar vriend dit heeft gedaan, dan zijn de rapen gaar.

Zij heerft via de rechtbank iemand toegewezen gekregen die ervoor zorgt dat zij de schulden betaald wat zij dus niet deed en wat ik ervan begreep loopt dit allemaal via de socialedienst.

Dus GJ als ik het goed begrijpt kan die huishulp zoals zij die noemen zorgen dat het mobiele abonnement ongedaan maken//

Groetjes Riet

• GJ

Dag Riet,

Als de huishulp juridisch bewindvoerder is kan hij/zij het abonnement ongedaan maken.

Groeten,

GJ