Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Schandalig!

• Lizzy

4 maanden laat het UWV iemand rustig ver onder het sociaal minimum leven. Half mei eindigde mijn Ziektewet-uitkering (grootste deel van mijn inkomen). Het UWV was “vergeten” dit op tijd aan te geven zodat er tijdig een andere uitkering aangevraagd kon worden. Meteen een WW-uitkering aangevraagd, een heleboel problemen met de verkeerde papieren op de verkeerde afdelingen, te laat verzonden werkbriefjes door het UWV, een voorschot aangevraagd, ontelbare keren gebeld met het UWV, pas vorige week contact gehad met iemand die mij vertelde dat ik dus pas eind september mijn WW krijg. Ondertussen moet ik het doen met mijn gedeeltelijke WAO-uitkering van 500 euro per maand. Daar gaat dan dus nog de huur en alle vaste lasten vanaf. Een voorschot van de Gemeente krijg ik niet, omdat het UWV de voorliggende voorziening is. Voeg daaraan toe dat ik in de WSNP zit, niets meer kon afdragen aan de boedel, plus een probleem met de Belastingdienst (vanaf januari helemaal geen huurtoeslag a 198 euro per maand meer ontvangen). Waar ik dus ook al sinds januari achter aan zit en nog steeds is het niet opgelost. Bewindvoerder kan niets doen. Belastingdienst verwijst weer door naar de bewindvoerder. Ik leef van etenswaren die ik krijg van mijn ouders en buren. Mijn zoontje van zeven gaat regelmatig met honger naar bed; het is een goede eter maar alles is hier nu op rantsoen. Hij kan niet naar therapie (een strippenkaart kan ik niet meer betalen). Dit is toch schandalig? Je doet niets fout, houdt je braaf aan de regels maar door al die fouten van de instanties leef je in echte armoede en er is niemand die daar iets aan kan doen. Men denkt zeker dat iedereen een spaarpotje heeft of reserves? Nou, wij niet. Het vakantiegeld van dit jaar is opgegaan aan levensonderhoud, net als de kindertoeslag. Ja, straks krijg ik (hopelijk) geld, maar dit gaat dan weer op aan achterstallige betalingen en vaste lasten. Ik word er zo moe en gefrustreerd van en ik sta machteloos. Heb al diverse klachten ingediend maar het geld ontvangen waar ik gewoon recht op heb, ho maar…

• Lauren

Ach Lizzy wat erg voor je. Ik lees vaak mee op deze pagina en zie altijd van jou zulke positieve en opbeurende berichten en nu dit.

En je kan nergens meer terecht wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Waarschijnlijk heb je ook gewoon de energie niet meer om te bellen/vechten/etc. etc. ik kan het me heel goed voorstellen. Ik kan jammer genoeg niets voor je doen maar voel op een of andere manier een band met je, waarschijnlijk omdat ik ook in Amstelveen gewoond heb, gek dat dat soort dingen dan in je systeem zitten. Ik ben volgende week in de buurt en zou je best wat voorraad kunne en willen komen brengen uit mijn grote voorraad. Ik neem het. Kan ik je prive mailen?

• Lizzy

Hoi Lauren, dank je;-) Ik ben heel wat gewend met die instanties maar dit slaat idd alles. Ik blijf bellen, brieven schrijven en heb zelfs een advocaat ingeschakeld maar het vreet energie en ik ben zo gestressed dat ik er gezondheidsklachten van heb… Ik weet dat het uiteindelijk allemaal goed komt (ik ben en blijf een optimist;-) maar ondertussen is het overleven. En vooral het idee dat die instanties kennelijk niet beseffen dat het om mensen gaat die de dupe worden van hun fouten en dat je daar niets aan kan veranderen is vreselijk. Dat je je kind moet uitleggen waarom het maar 2 boterhammen mag ipv vier. Hij bood me zelfs spontaan zijn spaargeld aan maar ik blijf daaraf… Weet je, materiele zaken interesseren me nauwelijks. Dat onze muren geschilderd moeten worden, dat onze bank in elkaar zakt van ellende, dat ik op een matras slaap waar de katten vroeger op gepist hebben, dat alles hier met plakband en touwtjes aan elkaar zit, dat de kleding vol gerepareerde gaten en rafels zit. Vervelend, maar op het moment dat je geen eten hebt kun je alles weer relativeren. Het idiote is dat ik dit jaar ook geen bijzondere bijstand heb gekregen bijvoorbeeld terwijl ik dit al bijna zeven jaar krijg. Enig, die WSNP. Het eerste jaar zit er nu dus op en hopelijk worden de komende twee jaar beter. Ik heb al een brief geschreven aan de rechter-commissaris, ook wat betreft het niet goed functioneren van de bewindvoerder. Geen reactie op gehad; de bewindvoerder geeft geen antwoord op mijn vragen. Maar hoe meer het me tegenzit, des te harder ik vecht hoor. Voor mezelf, mijn zoontje maar vooral voor al die anderen die in zo'n situatie zitten want ik weet dat er meerdere mensen zijn die volledig in de klauwen zitten van dit zogenaamde “sociale” stelsel en vechten tegen de bierkaai. Daarom moet er wat veranderen! Om even terug te komen op je onvoorstelbaar lieve aanbod: ik ben niet iemand die zomaar dingen van anderen aanneemt maar ik weet dat ik mijn trots opzij moet zetten voor mijn zoontje… Je kan me mailen op lizzy28@live.nl

• netie

hoi wat erg ik weet wat het is ik zit ook sins 2 sep in de wsnp wij hebben nu nog geen probleem maar ze zijn er wel aan het komen zo al 1 telfoon 2 mobiel abb kost me 2 keer 35 euro pm plus nog is 250 euro aan telfoon rekening van de maand okt ik zit nu alteverzinnen om die tekunnen betallen en van mijn mobiel abb met aftekomen .TIP ben je al aan gemeld bij de voedsolbank en kledingbank zoek op internet voor stichting die mensen helpen stichting leergeld voor kid sport en zo www.eenkleingebaar.nl geven ze gratis kleding en spullen zo zijn er meer op internet lig er aan waar je woond denk grnetje