Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

BKR

• Riet

Ik heb een vraag

Als je een auto lening heb (inmiddels afbetaald)daarna sluit je een doorlopend krediet af dit word nagekeken of dit wel kan BKR geef hier toestemming voor + je heb een creditcard. Waar let BKR dan op, volgens mij niet op overkreditteren anders was daar een stokje voor gestoken waar let BKR dan wel op in mijn ogen klopt die BKR dan ook niet als die alles maar toelaat zolang je maar betaald, want zo is het toch zolang je maar betaald kan je alles afsluiten

Kunnen zij wel zeggen bkr let erop dat je niet te leningen afsluit maar dat gaat niet helemaal op

• GJ

Hoi Riet,

BKR geeft geen toestemming, zij slaan alleen gegevens van kredieten op.

Als je een nieuwe lening aanvraagt, wordt bij BKR gekeken wat de hoogte is van de bestaande kredieten en of deze korrekt betaald zijn zonder achterstanden.

De bank beoordeelt je aanvraag op de momenteel geldende norm en keurt de aanvraag af of goed. Deze beoordeling is strenger geworden en de banken staan hiervoor onder toezicht, mocht bij kontrole blijken dat ze de lening niet hadden mogen versrekken kan kunnen ze een boete krijgen.

Dus, ook als je betaald kun je niet meer alle leningen krijgen die je wilt.

De bank en niet BKR heeft de verantwoording dat je niet te veel leent, belangrijk is ook dat je alle aanbiedingen nuchter bekijkt en bij twijfel niet doen.

Groeten,

GJ