Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

WIE KAN ME GELD LENEN VOOR EEN BEGRAVENIS

• babylove

wegens het plotseling overlijden van een familielid, die jammer genoeg geen uitvaartverzekering had, neem ik de kosten op me, aangezien we een hele kleine familie hebben, kunnen we ook niet allemaal wat geld bij elkaar leggen, we komen alsnog te kort.

ik ben model van beroep en kan het geld op zeer korte termijn terug betalen met een flinke rente.

wie o wie kan mij voor maandag helpen?

alleen serieuze reacties graag, die gaat om het overlijden van iemand, dus geen grapjes!!

bedankt alvast voor uw tijd

• Lizzy

Ik denk niet dat je hier op de goede plek bent voor het lenen van geld, om welke reden dan ook. Als iemand overigens komt te overlijden en er is geen geld voor de uitvaart, kan men een beroep doen op de Sociale Dienst. Deze wordt dan opdrachtgever voor de uitvaart en betaalt (een gedeelte van) de kosten. Ik zou dus zeker contact opnemen met de Gemeente.

• Ryan

Ik begrijp niet dat iemand uit uw familie dan niet via officiele weg een lening neemt, maar liever in zee gaat met onbekende mensen,ik vindt dit erg vaag en niet slim.Ik begrijp dat men tegenwoordig voor rond de 2200 euro een begrafenis kan verzorgen.Sterkte.

• babylove

iemand van mijn familie kan wel een lening nemen via de bank, maar daar gaat meestal weer een hoop gedoe en tijd overheen.

als ik gewoone en particulier iemand vind, kan ik het op korte termijn weer aflossen en is alles snel geregeld.

maar goed, blijkbaar is er niemand met het hart op de juiste plek of die dit serieus neemt, en ja voor een dierbare wil je toch een mooie uitvaart?

maar goed, bedankt!

• Lizzy

De veiligste weg is en blijft dan lenen via een bank. In principe moet je NOOIT met een particuliere geldschieter in zee gaan, dat is vragen om problemen. En tja, zo zie je maar weer, altijd een uitvaartverzekering nemen. Dit is zelfs verplicht als je in de schuldsanering zit; hoe laag je inkomen ook is. Een beetje verzorgde uitvaart kost zo'n 4000 euro tegenwoordig. Het is jammer dat teveel mensen zich dat niet realiseren of er zich niet mee bezig willen houden zodat de nabestaanden met de kosten opgescheept zitten.

• DE_GEKSTE

zijn jullie na de oorlog niet meer buiten geweest??

ik heb pas rekeningen gezien van een uitvaard en dan praatje toch al snel over een €10000 en dan was die echt niet overdreven of gek

• DE_GEKSTE

babylove schreef:

>

> iemand van mijn familie kan wel een lening nemen via de bank,

> maar daar gaat meestal weer een hoop gedoe en tijd overheen.

> als ik gewoone en particulier iemand vind, kan ik het op

> korte termijn weer aflossen en is alles snel geregeld.

> maar goed, blijkbaar is er niemand met het hart op de juiste

> plek of die dit serieus neemt, en ja voor een dierbare wil je

> toch een mooie uitvaart?

>

> maar goed, bedankt!

meschien kan jij wel niet leven en post je blind je bericht

wand het is een geld-zorgen pagina dus kan je praten over je problemen of mensen kunnen raar geven

en als hier al mensen komen om jou of wie dan ook geld te leven dan zit daar een woeker rente op

• Ryan

Je hebt al een juitvaart (goedkoopste kist) en een bosje “”bloemen“” en het ter aarde stellen tussen de 22 en 2500 euro.Pleur mij maar in een kartonnen doos,zelfs dit vindt ik al duur !

• lord wanhoop

wat een walgelijke opmerking jij komt hier omdat je geen cent te makken hebt voor de begravenis van een dierbare en dan neem je het al die andere mensen die hier ook komen omdat ze geen cent te makken hebben het kwalijk dat ze jou geen geld geven. maar ik kan het je nog sterker vertellen ik geloof je hele verhaal niet want als je iemand geld afhandig wil maken moet je het doen met iets wat mensen raakt en dat is jou in dit geval niet gelukt.

sorry maar ik moest dit even kwijt

• Haagshopje

Elke gemeente heeft een afdeling bij de sociale dienst die de kosten van een begrafenis of crematie kunnen voorschieten of in bijzondere gevallen zelfs schenken. Informeer maar even. Sterkte en succes ermee, Haagshopje