Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

BKR

• Richard

Waarom kan ik nergens terecht voor een lening om al mijn leningen in een keer af te lossen.

Ik betaal zo'n 500 euro per maand aan leningen.

Ik zie heel veel banken cq leen maatschappijen (geen onbetrouwbare) waar je 20.000 euro kan lenen tegen 150 per maand waardoor ik dus met 350 euro minder per maand alles kan aflossen en wat achterstallige rekeningen kan betalen.

Op deze manier heb ik dus weer een schone lei en kan weer normaal met mijn gezin leven en natuurlijk daarna geen extra leningen meer.

Ik weet dat er schuldhulp verlening is,maar als dat niet lukt wordt het schuld sanering.

Dat betekent dat als je overwerkt,mijn 13e maand en andere functies waar ik vaak voor inval op mijn werk ook moet inleveren.

Waarom is er toch niets te vinden met een BKR notering,want op deze manier als ik hier boven beschrijf los ik toch alles zelf op.

• GJ

Hallo Richard,

Als je geregistreerd staat bij de BKR zul je moeilijk een andere lening krijgen. De geldverstrekkers zijn met de krediet crises veel strenger geworden. Vraag bij de Stadsbank om een lening deze kunnen soms helpen maar willen over het algemeen geen lange looptijd en vragen een hoge rente. Ook kan de familie misschien helpen, zij sluiten een nieuwe lening af met een lagere maandelijkse aflossing en er wordt een onderhandse akte gemaakt waarbij jij je verplicht om de gehele lening terug te betalen. Nadeel is dat een lange looptijd weer nieuwe problemen kan opleveren, met het door jou aangegeven maandbedrag zul je er ongeveer 9 jaar over doen om terug te betalen en dan moet de rente niet omhoog gaan. Gaat dit allemaal niet lukken dan zou ik overwegen om via de gemeente een minnelijke regeling of schuldsanering aan te vragen.

Sterkte met je beslissing, groeten, GJ