Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hoe duidelijk maken???

• Lizzy

Als je in de schuldsanering hebt wordt er een gedegen inkomsten/uitgaven berekening gemaakt aan de hand waarvan er wordt bepaald hoeveel je maandelijks aan de schuldeisers moet betalen en hoeveel leefgeld je krijgt. Stel dat je 175 euro per maand leefgeld krijgt en dat je 100 euro per maand moet betalen aan de schuldeisers; dat kan een plaatje zijn met een minimuminkomen. Je betaalt altijd minder aan schuldaflossingen dan nu en de rest van je schulden wordt kwijtgescholden na drie jaar. Je weet precies met hoeveel geld je het moet doen en je vriend dus ook; die kan dan niet meer teveel uitgeven. Kijk eens hier voor meer info over de WSNP: http://www.wsnp.rvr.org/ Niet teveel over nadenken, echt doen!

• marijke

het enige dat gaat helpen is kordaat zijn. . vriend die dus geen goeie vriend blijkt te zijn de deur uit doen…..hulp gaan vragen voor de schulden en hulp vragen om je geestelijk sterker te maken. ik heb al veel te vaak gehoord dat (goeie) vrienden net zolang doorgaan met hun egoistisch gedrag tot het hele huishouden naar de kl…en is en dan doodleuk weggaan met de mededeling dat ze er niet meer tegen kunnen. en de vrouw/moeder mag het gaan oplossen. kies voor jezelf en voor je kinderen want geloof me niemand anders zal dat doen ook die vriend niet. dat is toch al gebleken uit zijn gedrag?

sterkte en veel wijsheid

gr.Diny

• lord wanhoop

schuldsanering is nog niet noodzakelijk als het inkomen voldoet je kan ook naar een budget adviescentrum gaan die voor jou je geldzaken kunnen regelen en dat je dan wekelijks geld krijg voor het huishouden dus nooit een week over aan het eind van de maand. na mijn huidige ervaring met budgetbeheersing kan ik het je echt aanraden. en voor de kosten van budgetbeheersing hoef je zelf niet op te draaien dat gaat via de bijzondere bijstand.

sterkte ermee