Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Volhouden!! Het lukt!

• marise

Al weken lees ik deze prikborden;geldzorgen,schulden,bezuinigen etc.Ik weet uit eigen ervaring hoe en wat het is om echt compleet geen rooie cent meer te hebben. Met een man in de wao, en een inkomen op uitkerings niveau, heb ik het jaren volgehouden. Het ging. We hadden echt niks over, maar het ging allemaal net. Tot de euro… binnen 2 jaar waren we naar de filistijnen!!4 kinderen, een inwonende schoonzoon, en een kleinkindje op komst.. We hadden echt geen eten meer in de kast, de achterstallige rekeningen stapelden zich op. Huurachterstand, zorgverzekering, energieleverancier.. en de rest. Maar Mams zou Mams niet zijn, als ik niet naar een oplossing zocht! En gevonden! Via een uitzendbureau in een fabriek, in de nachtploeg, van 22.00 tot 06.00, en overdag voor de kinderen. Tussendoor paar uur slapen. Maar na een week kreeg ik mijn eerste weekloon: ETEN!! Ik heb volgehouden, overal gewerkt, Bijna alles is nu afbetaald, terugbetaald.Nog het 1 en ander aan de belastingdienst terugbetalen ivm teveel gekregen toeslagen, en dan zijn we er!! Mijn echtgenoot, die echt geestelijk kapot is geweest, krabbelde door mijn vastberadenheid zover weer op, dat hij nu een baan als internationaal vrachtwagenchauffeur heeft!! Nog even, een paar maanden, dan kunnen we echt gaan sparen! Voor een andere auto, of ook eens een vakantie, om eindelijk iets leuks te doen met mijn jongste dochter(8) en mijn kleindochter(3).Bijna, bijna. Maar we komen er wel. Mijn schoonzoon zei laatst: Wat heb ik veel van jou geleerd! Je bent en blijft positief, blijft volhouden!!.

Ik weet best dat het niet voor iedereen geldt, maar geef niet op!! Alsjeblief? !! Voor mijn kinderen, mijn schoonzoons, en mijn kleinkindjes heb ik volgehouden, want zij zijn mijn allermooiste“bezit” Dit wil ik jullie graag vertellen, want mijn gezin is trot op mij, maar stilletjes ben ik dat ook op mezelf. Maar nog trotser ben ik op dit gezin, dat weet wat het is om ,Buiten elkaar,niks te hebben. Dus schreeuw ik het uit"HET GAAT NU GOED MET ONS!!! Ik ben héél dankbaar, voor wat ik heb….

• marijke

chapeau marisa voor wat jij gedaan hebt . jij mag met recht trots zijn op jezelf en op je gezin want die hebben er ook aan meegewerkt om er weer helemaal bovenop te komen.

petje af meid gr. diny

• marise

Cordiny, dank je voor je reactie! Het is zo,n fijn gevoel eten in de kast te hebben, en je rekeningen betaald! Om niet na je werk naar huis te hoeven rijden, met angst om je hart omdat er misschien alweer een deurwaarder of rotbrief is geweest!Dat er zelfs weer geld is om voor mijn dieren voer te halen.Want mijn dieren zaten op wit brood met een drupje melk,aangelengd met water!! Sommige mensen vroegen zich af waarom ik ze niet weg deed, maar ze zijn allemaal hier geboren, en ik zal nooit een dier wegdoen! Ze horen bij ons.Ook voor hun breken nu betere tijden aan.(maar met “niets hebben” word je ontzettend creatief!) Sommige van onze kennissen durven zelfs bij me te komen( O ROT TABOE!!) om om raad te vragen. Die krijgen ze van mij! Vaak samen met wat boodschappen!! NEE, dit land krijgt noch mij, noch mijn kinderen eronder!! We helpen elkaar als de 1 of de ander krap zit( 2 van mijn 4 kinderen wonen sinds kort samen,net als mijn dochters, zijn mijn schoonzoons kanjers!). Daarom ben ik ZO ontzettend dankbaar, het gaat nu goed!! Gelukkig zijn we allemaal gezond, maar allemaal stuk voor stuk hebben ze hier van geleerd, we werken ons allemaal een slag in de rondte om het te redden. Want deze situatie wil geeneen ooit terug. Maar… we doen het samen! En het lukt!!

• Haagshopje

Marise, Dan ben jij hartstikke rijk!

Als ik jou verhaal lees, je doorzettingsvermogen maar vooral de liefde die er af straalt. Daar kan geen geld tegenop hoor. Tuurlijk geeft het je een ontspannen gevoe: l eten in de kast en geen rekeningen op de mat of een deurwaarder op de stoep. Kan jij misschien ook een voorbeeld geven van een weekmenu van jullie toen “je geen cent te makken”had?

Kunnen de anderen misschien ook nog iets van meenemen.

Bedankt, Haagshopje

• liset

beste Marisa,

Ik ken je niet maar wil zeggen dat ik je echt een super wijf vind. Vind het echt knap dat je je zo hebt weten staande te houden in alle ellende.

Zit zelf momenteel ook behoorlijk in de ellende en zie het soms echt even niet meer zitten. Probeer wel positief te blijven maar helaas lukt dit niet altijd.

Wil je een goed/gelukkig en vooral een gezond 2009 wensen en dat we er maar allemaal een beter jaar van mogen gaan maken !