Al weken lees ik deze prikborden;geldzorgen,schulden,bezuinigen etc.Ik weet uit eigen ervaring hoe en wat het is om echt compleet geen rooie cent meer te hebben. Met een man in de wao, en een inkomen op uitkerings niveau, heb ik het jaren volgehouden. Het ging. We hadden echt niks over, maar het ging allemaal net. Tot de euro… binnen 2 jaar waren we naar de filistijnen!!4 kinderen, een inwonende schoonzoon, en een kleinkindje op komst.. We hadden echt geen eten meer in de kast, de achterstallige rekeningen stapelden zich op. Huurachterstand, zorgverzekering, energieleverancier.. en de rest. Maar Mams zou Mams niet zijn, als ik niet naar een oplossing zocht! En gevonden! Via een uitzendbureau in een fabriek, in de nachtploeg, van 22.00 tot 06.00, en overdag voor de kinderen. Tussendoor paar uur slapen. Maar na een week kreeg ik mijn eerste weekloon: ETEN!! Ik heb volgehouden, overal gewerkt, Bijna alles is nu afbetaald, terugbetaald.Nog het 1 en ander aan de belastingdienst terugbetalen ivm teveel gekregen toeslagen, en dan zijn we er!! Mijn echtgenoot, die echt geestelijk kapot is geweest, krabbelde door mijn vastberadenheid zover weer op, dat hij nu een baan als internationaal vrachtwagenchauffeur heeft!! Nog even, een paar maanden, dan kunnen we echt gaan sparen! Voor een andere auto, of ook eens een vakantie, om eindelijk iets leuks te doen met mijn jongste dochter(8) en mijn kleindochter(3).Bijna, bijna. Maar we komen er wel. Mijn schoonzoon zei laatst: Wat heb ik veel van jou geleerd! Je bent en blijft positief, blijft volhouden!!.
Ik weet best dat het niet voor iedereen geldt, maar geef niet op!! Alsjeblief? !! Voor mijn kinderen, mijn schoonzoons, en mijn kleinkindjes heb ik volgehouden, want zij zijn mijn allermooiste“bezit” Dit wil ik jullie graag vertellen, want mijn gezin is trot op mij, maar stilletjes ben ik dat ook op mezelf. Maar nog trotser ben ik op dit gezin, dat weet wat het is om ,Buiten elkaar,niks te hebben. Dus schreeuw ik het uit"HET GAAT NU GOED MET ONS!!! Ik ben héél dankbaar, voor wat ik heb….