Jose een weekje boodschappen voor 2 personen.
Ik geef maar gewoon even en voorbeeldje
3broden a €0.37 bij de lidl, aldi of c1000. leg het brood in de vriezer en haal per dag het aantal sneeën er uit dat je nodig hebt.
5pakjes broodbeleg ongeveer €3.00 bij lidl of aldi
eventueele zoetigheid op brood €1.50 bij lidl of aldi
5kilo aardappels €2.09 bij lidl
1zak friet €0.65 bij ah
1doos frikandellen van 20stuks ongeveer €2.50 bij lidl kan je enkele weken mee doen als je een keer per week friet eet met een frikandel er bij
1kilo gehakt in de aanbieding €3.00 1kilo gehakt moet je minimaal 6ballen gehakt uit kunnen halen dus het vlees verdelen voor het de vriezer in gaat
5braadworstjes bij de lidl €2.00 ook dit verdelen voor het de vriezer in gaat
4pakjes bakboter €0.39 bij lidl of aldi
spaghetti ongeveer €0.50 bij lidl
1pot saus €1.09
gehakt had je nog
groente in de gaten houden wat er in de aanbieding is bijvoorbeeld deze week kost een krop andyvie bij de lidl €0.39
vorige week bloemkool bij c1000 €0.78
3potten of blikken groente ongeveer €2.00 bij lidl
fruit bij de lidl of aldi de aanbiedingen in de gaten houden en je hebt voor €2.00 de hele week fruit voor 2personen
drinken zoals cola €0.33 bij ah (euro shopper)
of bij ah gazeuse €0.37
3pakken melk 40cent bij super de boer
kuipje boter €1.00
1pak koffie €2.00 bij super de boer
plus nog de spullen van de voedselbank daar zit over het algemeen toch wel redelijk wat in.
Ik kom nu voor een week boodschappen uit op een kleine 30euro en dan heb ik echt alleen gekocht wat ik echt nodig heb. Veel dingen kan je bijvoorbeeld langer mee doen ik weet niet of jullie grote eters zijn maar je zou bv de andyvie in dit geval op kunnen delen in 3maaltjes en dan 1 eten en 2 in de vriezer
Het zoete broodbeleg is niet in 1 week op.
Zo doe je bijvoorbeeld vrij lang met een doos frikadellen
Zoals dit lijstje er staat is het een eerste investering maar het meeste hoef je niet elke week te kopen.
Hou vooral bij vlees de aanbiedingen aan het eind van de dag in de gaten dat scheeld vaak 50procent. Terwijl het dan wel op datum is kan je het gewoon in de vriezer gooien en later op eten in de week of maand want in de vriezer blijft het echt wel goed. En eventueel een zakje chips voor in het weekend kost €0.45 bij de lidl
Verder zou ik je adviseren niets via marktplaats te kopen maar gewoon te krijgen.
Heb je iets aan meubels nodig of andere dingen klik op de zoekfunktie het woord gratis in zet hem op het aantal kilometers wat je kan/wil reizen en je staat versteld wat er allemaal te halen valt maar je moet wel geduld hebben ik ben bijvoorbeeld bijna een jaar op zoek geweest naar een gratis grenen eethoek met leren stoelen heeft me bijna een jaar van mijn leven gekost maar ik heb hem wel.
Wat kranten en tijdschriften en telefoon/internet kan je bijzondere bijstand aanvragen bij de gemeente dat geld tevens voor spoort en cultuur.
Bij de gemeente valt veel meer geld te halen dan menig mens denkt.
Wat kleding betreft informeer eens in je omgeving of op school of er ouders zijn die kleding over hebben als hun kind het niet meer past of informeer bij de voedselbank of er ook een kledingbank bij jullie in de buurt is dat zou je trouwens ook aan je maatschappelijk werker kunnen vragen of even op internet kijken.
En kijk ook eens op de website www.gratisoptehalen.nl
Maar wat ook heel belangrijk is doe maar 1keer in de week boodschappen dat scheeld kapitalen.
Wat heel belangrijk is schaam je niet voor de situatie waarin je zit want als jij je altijd beter voordoet dan je bent zullen mensen je niks gunnen of schenken.
Probeer echt deze eerste investering te doen en je zal zien dat je elke week een klein beetje aan kan vullen en ik weet dondersgoed dat het hartstikke moeilijk is en het is beslist geen vetpot verre van dat zelfs maar probeer niet teveel eisen te stellen en deins er niet voor terug om in plaats van zaterdags een half uurtje boodschappen te doen er nu een halve dag voor uit te trekken puur om goedkoop uit te zijn.
Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop echt dat je er iets mee kunt