Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

30 euro

• lord wanhoop

ik vind dat echt heel vreemd want het minimale wat je moet betalen is 45euro of er moeten bijzondere omstandigheden zijn dan kan het minder en vanaf die 45euro gaan ze kijken wat jij nodig hebt om te leven en alles wat er dan nog over is gaat naar de boedel. maar dan heb ik nog een vraagje regel jij/jullie alle financiele zaken zelf of sta je ook nog onder budgetbegeleiding/budgetbeheersing. wij hebben gelijk budgetbeheersing aangevraagt en al onze financiele zaken worden geregeld door de gelderse stichting alles word door hun betaald alles word door hun geregeld en budgetbeheer word betaald door de bijzondere bijstand.

de eerste 4maanen dat wij bij busgetbeheer zaten hebben we het even echt moeilijk gehad omdat alles goed op papier gezte moest worden en alle financiele zaken even op een rijtje gezet moesten worden maar nu hebben we het gewoon goed ik kan het niet anders zeggen sterker nog ik rij ook nog auto.

ik weet niet waar je vandaan komt maar een budgetbegeleidings bureau zit altijd wel bij je in de buurt en ik kan het je zeker aanraden vooral om er zeker van te zijn dat je er aan het eind van de drie jaar vanaf bent en je geen terugslag krijgt en weer de fout in gaat want ook als de wsnp afgelopen is kan je gewoon bij budgetbeheer blijven want ook dat is een rechterlijke uitspraak en wij zijn dat dan ook van plan om dat te doen want anders ben ik bang dat wij toch terug zullen vallen in het oude patroon gezien de omstandigheden waar we in zitten.

• lord wanhoop

Jose een weekje boodschappen voor 2 personen.

Ik geef maar gewoon even en voorbeeldje

3broden a €0.37 bij de lidl, aldi of c1000. leg het brood in de vriezer en haal per dag het aantal sneeën er uit dat je nodig hebt.

5pakjes broodbeleg ongeveer €3.00 bij lidl of aldi

eventueele zoetigheid op brood €1.50 bij lidl of aldi

5kilo aardappels €2.09 bij lidl

1zak friet €0.65 bij ah

1doos frikandellen van 20stuks ongeveer €2.50 bij lidl kan je enkele weken mee doen als je een keer per week friet eet met een frikandel er bij

1kilo gehakt in de aanbieding €3.00 1kilo gehakt moet je minimaal 6ballen gehakt uit kunnen halen dus het vlees verdelen voor het de vriezer in gaat

5braadworstjes bij de lidl €2.00 ook dit verdelen voor het de vriezer in gaat

4pakjes bakboter €0.39 bij lidl of aldi

spaghetti ongeveer €0.50 bij lidl

1pot saus €1.09

gehakt had je nog

groente in de gaten houden wat er in de aanbieding is bijvoorbeeld deze week kost een krop andyvie bij de lidl €0.39

vorige week bloemkool bij c1000 €0.78

3potten of blikken groente ongeveer €2.00 bij lidl

fruit bij de lidl of aldi de aanbiedingen in de gaten houden en je hebt voor €2.00 de hele week fruit voor 2personen

drinken zoals cola €0.33 bij ah (euro shopper)

of bij ah gazeuse €0.37

3pakken melk 40cent bij super de boer

kuipje boter €1.00

1pak koffie €2.00 bij super de boer

plus nog de spullen van de voedselbank daar zit over het algemeen toch wel redelijk wat in.

Ik kom nu voor een week boodschappen uit op een kleine 30euro en dan heb ik echt alleen gekocht wat ik echt nodig heb. Veel dingen kan je bijvoorbeeld langer mee doen ik weet niet of jullie grote eters zijn maar je zou bv de andyvie in dit geval op kunnen delen in 3maaltjes en dan 1 eten en 2 in de vriezer

Het zoete broodbeleg is niet in 1 week op.

Zo doe je bijvoorbeeld vrij lang met een doos frikadellen

Zoals dit lijstje er staat is het een eerste investering maar het meeste hoef je niet elke week te kopen.

Hou vooral bij vlees de aanbiedingen aan het eind van de dag in de gaten dat scheeld vaak 50procent. Terwijl het dan wel op datum is kan je het gewoon in de vriezer gooien en later op eten in de week of maand want in de vriezer blijft het echt wel goed. En eventueel een zakje chips voor in het weekend kost €0.45 bij de lidl

Verder zou ik je adviseren niets via marktplaats te kopen maar gewoon te krijgen.

Heb je iets aan meubels nodig of andere dingen klik op de zoekfunktie het woord gratis in zet hem op het aantal kilometers wat je kan/wil reizen en je staat versteld wat er allemaal te halen valt maar je moet wel geduld hebben ik ben bijvoorbeeld bijna een jaar op zoek geweest naar een gratis grenen eethoek met leren stoelen heeft me bijna een jaar van mijn leven gekost maar ik heb hem wel.

Wat kranten en tijdschriften en telefoon/internet kan je bijzondere bijstand aanvragen bij de gemeente dat geld tevens voor spoort en cultuur.

Bij de gemeente valt veel meer geld te halen dan menig mens denkt.

Wat kleding betreft informeer eens in je omgeving of op school of er ouders zijn die kleding over hebben als hun kind het niet meer past of informeer bij de voedselbank of er ook een kledingbank bij jullie in de buurt is dat zou je trouwens ook aan je maatschappelijk werker kunnen vragen of even op internet kijken.

En kijk ook eens op de website www.gratisoptehalen.nl

Maar wat ook heel belangrijk is doe maar 1keer in de week boodschappen dat scheeld kapitalen.

Wat heel belangrijk is schaam je niet voor de situatie waarin je zit want als jij je altijd beter voordoet dan je bent zullen mensen je niks gunnen of schenken.

Probeer echt deze eerste investering te doen en je zal zien dat je elke week een klein beetje aan kan vullen en ik weet dondersgoed dat het hartstikke moeilijk is en het is beslist geen vetpot verre van dat zelfs maar probeer niet teveel eisen te stellen en deins er niet voor terug om in plaats van zaterdags een half uurtje boodschappen te doen er nu een halve dag voor uit te trekken puur om goedkoop uit te zijn.

Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop echt dat je er iets mee kunt

• Lizzy

Nee, ik heb geen budgetbeheer en dat wil ik ook niet want ik ben prima in staat om de boel zelf te regelen mits de instanties ook gewoon hun dingen goed doen en op tijd uitbetalen waar ik recht op heb. Het komt allemaal wel goed en dan weet ik dat ik weer wat meer te besteden heb en kom ik ook prima rond van mijn leefgeld. Het is nu gewoon ff de kiezen op elkaar, doorzetten en knokken want over anderhalf jaar heb ik ook die schone lei. Ik ben niet bang dat ik weer terugval.

• netie

hallo ik leef op dit momend van 30 pw met 5 pps

wij zitten net in wsnp moet nog veel geregeld woorden

ik red het net maak week menu koop geen lux dingen behalven wiekens

2 zaken chips van 30 cent en fris voor de kids en wat bier voor man lief 5 flesjes

ik red het maar het is tedoen ik heb er nog 2 in de luijers gr nettie

• jose

hoi allemaal

dank jullie wel voor de reacties hier kan ik wel wat mee, zeker met de tip over einde van de dag vlees halen. verder zal ik ook eens proberen om die weeklijst die lord gaf aan te houden. Ik zit overergens niet in de schuldsanering maar heb wel hulp van budgethulp (leest ook raar haha) maar ik moet het allemaal zelf doen. en dat alleen om dat de UWV vanaf het begin dat ik een uitkering kreeg vergeten is loonbelasting in te houden. Ikzelf heb dat nooit in de gaten gehad en de mensen van de bijstand eerst lange tijd ook niet. toen ze/we erachter kwamen was het al telaat. daarnaast heeft mijn ex aan de vergeten aan de belasting door te geven dat we gescheiden waren en heeft op mijn naam nog een jaar lang zorgtoeslag gebeurd, die ik mag terug betalen, bezwaarschrift was 1 dag te laat binnen en mijn ex beloofde mij het geld terug te betalen jaja……. nu word ik dus gekort op mijn zorgtoeslag. ook heb ik teveel huurtoeslag gekregen, en dat terwijl de belastingdienst het zelf uitgerekend heeft maar goed nu korten ze me dus ook op mijn huur toeslag. Dus loon zorgtoeslag en huurtoeslag zijn allemaal minder.

Nu zeggen mensen wel eens tegen me waarom een comp en internet? Omdat dit eigenlijk mijn enige contact met de buitenwereld is. DAAROM. Daar komt bij dat ik gehandicapt ben en niet zoveel kan. dus ik heb deze comp + internet gewoon nodig. Sorry voor het klagen maar het moest er even uit. Liefs Jose

• Lizzy

Jose, ik zit dus met precies dezelfde problemen met het UWV en de Belastingdienst… En je doet er niks aan, behalve erachteraan zitten (bij de Belastingdienst ben ik er al 10 maanden mee bezig) en hopen dat het rechtgezet wordt. Ondertussen moet je dus idd op een houtje bijten. En verontschuldig je niet voor de PC en Internet hoor; tegenwoordig horen die bij de basisbehoeften. Ik wens je heel veel sterkte en succes!! Dat de betere tijden snel mogen aanbreken;-)

• lord wanhoop

hoezo klagen niks klagen je klaagt toch niet je lucht gewoon even je hart en dat mag volgens mij hier hoor, sterkte ermee

• @ngela

DAt moet toch écht kunnen wij zijn met zn 5en en doen het met 80 euro in de week. Ook luiers en babyvoeding wordt hiermee betaald.

• netie

hoi angela . wij zijn met 5 man moet met 30 doen pw plus luijers .ik heb nog geen voedsolbank . ik red het echt nog maar net heb je echt geluk meid . gr nettie

• Bunkie

Hoi Allemaal,

Ik heb op E20,- gezeten, omdat ik gekort werd op mijn uitkering WWB. Ik was namelijk een schoolverlater. Terwijl ik door ziekte gestopt bent met mijn opleiding. Nu heb ik E50,- en daar kan ik goed van leven. Ik geniet zelfs weer van het leven, want ik was behoorlijk depressief van die E20,-. Gelukkig, heeft het maar een half jaar geduurt

Ik zit sinds november 2008 in de wsnp. Ik heb voornamelijk bezuinigt op mijn vaste lasten, zoals internet, telefoon, gas, water en licht, goedkope zorgverzekering. Ik spaar zelfs E50,- in de maand en daarvan ga ik dit jaar 2 x van op vakantie. Van m'n bijzondere bijstand koop ik kleding.

Met vriendelijke groet, Thea