Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wat te doen met dit geld

• susan_kliko

ik heb vandaag geld op mijn rekening gekregen.

ik zal het volgend jaar terug moeten betalen,

maar aangezien ik flink wat schulden en deurwaarders heb,

zit ik nu te denken om met dit geld de deurwaarders en mijn huurschuld af te betalen.

zodat ik dan over een tijdje alleen dit nog maar hoef terug te betalen en een deurwaarder.

dus dan zou ik eigenlijk een nieuwe schuld maken (van dat geld wat ik nu heb gekregen).

maar van dit geld zou ik wel alle deurwaarders van kleine bedragen af kunnen betalen, zodat ik uiteindelijk een lager maandbedrag heb wat ik moet betalen.

in mijn geval ideaal, want er zijn meer rekeningen als uitgaven.

maar nu, ik twijfel. moet ik dit wel doen.

kan ik dit geld niet beter apart zetten, voor waneer ik het terug moet betalen (waarschijnlijk volgend jaar)

ik weet het even niet.

vanmorgen zat ik nog te bedenken hoe ik de rest van de maand mijn kinderen eten moest geven van een paar euro die ik nog had, en nu ineens staat er geld op mijn rekening .

• Alexandra

Als het geld niet jou rechtmatig toekomt en je nu al weet dat je het volgend jaar terug moet betalen, moet je wel overwegen of het verstandig is om het uit te geven!

Als je niets hebt en je krijgt ineens geld op je rekening is het heel erg moeilijk om er af te blijven, ik zou met hetzelfde probleem zitten!

Vooral als je haast geen geld meer hebt om eten voor je kinderen te kopen!

Als ik eerlijk ben ………..als ik geen geld meer had om mijn kinderen eten te geven zou ik er een heel klein bedrag afhalen - en de rest op een andere rekening zetten, niet voor luxe zaken maar natuurlijk!

Alexandra

• susan_kliko

nee voor luxe zaken ga ik het zeker niet gebruiken.

heb vanmorgen flink boodschappen gedaan, zodat er voor de komende weken eten is, en dat voor 35 euro.

dus nog steeds goedkoop aanbieding vlees, goedkoopste brood, dat soort dingen en alleen wat ik echt nodig heb. verder niets.

het is natuurlijk verleidelijk om ineens geld te gaan uitgeven, maar ik ga het niet doen.

want daarmee help ik mijzelf alleen maar verder in de problemen.

ik zit wel te denken om zowieso mijn huurschuld te gaan betalen,

want een dak boven je hoofd blijft het belangrijkste

• Lizzy

Ik zou een minimaal bedrag eraf halen voor de benodigde boodschappen deze maand en in ieder geval de huurschuld betalen. De rest op een aparte (spaar)rekening zetten zodat je er ook nog rente over krijgt en er verder niet aan komen!

• Alexandra

Lizzy schreef:

>

> Ik zou een minimaal bedrag eraf halen voor de benodigde

> boodschappen deze maand en in ieder geval de huurschuld

> betalen. De rest op een aparte (spaar)rekening zetten zodat

> je er ook nog rente over krijgt en er verder niet aan komen!

Een goed advies om het op een spaarrekening te zetten!

Alexandra

• DE_GEKSTE

ik weet niet waar het geld van is

maar dan kan je beten nu al je schulden aflossen

en kijken of je daar na wat kan sparen om dat apart te zetten voor het geval je het geld moet terug betalen

ps. lizzy dan krijg je een heel klein beetje renten en als je dat weg scheift tegen de rente van de schulden kan ze beter de alles aflossen

en tegen de tijd dat ze moet terug betalen bij de eerste brief een regeling treven zo dat je netjes elke maan een bedrag terug betaald zonder kosten van een deurwarden

Lizzy schreef:

>

> Ik zou een minimaal bedrag eraf halen voor de benodigde

> boodschappen deze maand en in ieder geval de huurschuld

> betalen. De rest op een aparte (spaar)rekening zetten zodat

> je er ook nog rente over krijgt en er verder niet aan komen!