Ik ben het er inderdaad mee eens dat mensen met enorme schulden er niet altijd iets aan kunnen doen, sommige mensen zijn de dupe geworden door iemand anders, zoals ik.
Ik ben een aantal jaar geleden in gemeenschap van goederen getrouwd, een jaartje maar, mijn exman heeft in die tijd enorme schulden gemaakt en van de een op andere dag is hij verdwenen, geeft valse adressen op, niemand kan hem bereiken en vervolgens ben ik achtergelaten met alle problemen van dien.
Ik heb rechtszaken gehad, deurwaarders, het huis moest verkocht worden,waar tot overmaat van ramp ook nog beslag op werd gelegd.
Ik was hartstikke gelukkig en tevreden met wat ik had, nu lijkt het alsof ik geen toekomst meer heb, ik heb heel mijn leven hard gewerkt voor alles wat ik had.
Nu ben ik alles kwijt en al bijna 2 jaar bezig om het minnelijk traject op te starten, dit kwam omdat ik eerst mijn huis moest verkopen, dat duurde dik anderhalf jaar, vervolgens wordt het traject opgestart, maar is er 1 bedrijf die niet mee wil werken, er is nu een laatste brief verzonden naar dat bedrijf (de Primeline oftewel Laserservices) met waarschuwing voor een dwangbevel, als ze hierop weer geen akkoord geven, dan wordt het dwangbevel aangevraagd.
De rest is gelukkig wel akkoord gegaan, maar het is zo frusterend omdat het eeuwenlang duurt en je bent er 24 uur per dag mee bezig, ik ben bang nooit meer een normale toekomst te krijgen, maar ik doe er alles aan om geld bij elkaar te krijgen en schulden af te betalen.
Heeft iemand positieve ervaringen met een dwangbevel? Waarbij het gelukt is zonder dat de WSNP moet worden aangevraagd?
Groetjes Joyce