Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Schuldhulpverlening

• Joyce

Ik ben het er inderdaad mee eens dat mensen met enorme schulden er niet altijd iets aan kunnen doen, sommige mensen zijn de dupe geworden door iemand anders, zoals ik.

Ik ben een aantal jaar geleden in gemeenschap van goederen getrouwd, een jaartje maar, mijn exman heeft in die tijd enorme schulden gemaakt en van de een op andere dag is hij verdwenen, geeft valse adressen op, niemand kan hem bereiken en vervolgens ben ik achtergelaten met alle problemen van dien.

Ik heb rechtszaken gehad, deurwaarders, het huis moest verkocht worden,waar tot overmaat van ramp ook nog beslag op werd gelegd.

Ik was hartstikke gelukkig en tevreden met wat ik had, nu lijkt het alsof ik geen toekomst meer heb, ik heb heel mijn leven hard gewerkt voor alles wat ik had.

Nu ben ik alles kwijt en al bijna 2 jaar bezig om het minnelijk traject op te starten, dit kwam omdat ik eerst mijn huis moest verkopen, dat duurde dik anderhalf jaar, vervolgens wordt het traject opgestart, maar is er 1 bedrijf die niet mee wil werken, er is nu een laatste brief verzonden naar dat bedrijf (de Primeline oftewel Laserservices) met waarschuwing voor een dwangbevel, als ze hierop weer geen akkoord geven, dan wordt het dwangbevel aangevraagd.

De rest is gelukkig wel akkoord gegaan, maar het is zo frusterend omdat het eeuwenlang duurt en je bent er 24 uur per dag mee bezig, ik ben bang nooit meer een normale toekomst te krijgen, maar ik doe er alles aan om geld bij elkaar te krijgen en schulden af te betalen.

Heeft iemand positieve ervaringen met een dwangbevel? Waarbij het gelukt is zonder dat de WSNP moet worden aangevraagd?

Groetjes Joyce

• Lizzy

Joyce, ik ben het met je eens. Niet altijd zijn schulden je eigen fout. Maar gelukkig dat schuldhulpverlening in bijna alle gevallen mogelijk is. Ook ik zat eerst in het minnelijk traject bij de gemeente en pas na anderhalf jaar bleek dat Primeline/Laser Services weigerde mee te werken zodat alsnog de WSNP moest worden aangevraagd. Uiteraard moest Primeline daar in mee gaan maar het is toch anderhalf jaar verspilde tijd en moeite geweest; al met al heb ik straks vijf jaar schuldhulpverlening achter de rug (ik moet nog ruim anderhalf jaar in de WSNP). Enne, nooit in gemeenschap van goederen trouwen!=P

• Joyce

Hoi Lizzie,

Hoe komt het dat je 5 jaar in de schuldhulpverlening hebt gezeten?

Mij is namelijk vertelt dat dit maar 3 jaar zal zijn voor mij!

Bedankt voor het reageren.

Groetjes Joyce

• Lizzy

Zoals ik al zei, eerst ruim anderhalf jaar in het minnelijk traject, plus de aanvraagtijd voor de WSNP en dan nog drie jaar WSNP maakt dat het in totaal zo'n vijf jaar zal zijn.

• lord wanhoop

dat is wel erg lang lizzy lijkt mij wij hebben niet in het minnelijke traject gezeten maar in november 2006 de wsnp aangevraagt en in maart 2007 was de uitspraak dus dat ging toch aardig snel (misschien mazzel gehad)

• Lizzy

Het duurde zo lang omdat Primeline weigerde antwoord te geven op brieven en telefoontjes van de consulent op de vraag of ze akkoord wilden gaan met het minnelijk traject. Overigens zaten er hier ook zo'n drie maanden tussen de aanvraag WSNP en de beslissing van de Rechtbank. Primeline moest toen wel akkoord gaan omdat zij de enige schuldeiser waren die niet mee wilde werken. Wat ik dus eigenlijk ook bedoel te zeggen is dat een evt. aan de WSNP voorgaand minnelijk traject niet meetelt; de drie jaar WSNP blijven gewoon gehandhaaft.