Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Pfoe

• Lizzy

Al bijna een jaar heb ik problemen met de Belastingdienst. Zij verrekenen ten onrechte enkele toeslagen uit 2006/2007 met mijn huurtoeslag over 2008 waardoor ik iedere maand honderden euro's misloop en nauwelijks geld overhou om van te leven en ik ook niet kan afdragen aan de boedelrekening van mijn bewindvoerder (ik zit sinds augustus 2007 in de WSNP). Samen met een contactpersoon van het hoofdkantoor Hoofddorp hebben we meerdere malen alles bekeken maar zelfs hij kon niet ontdekken waar het was misgelopen. Vandaag ben ik weer naar hem toe geweest en aangezien het nog wel lang kan duren voordat eea duidelijk is laat staan rechtgezet wordt zijn we, samen met de bewindvoerder, overeengekomen dat ik een gedeelte van het verrekende geld (bijna 1000 Euro) gewoon gestort krijg. Hij gaat dan nogmaals tot op de bodem uitzoeken hoe het zit. Pfoe. Dat het een combinatie is van mensenfouten en een geautomatiseerd systeem dat niet goed werkt is wel duidelijk. Maar dat het zo lang moet duren is idioot natuurlijk. Beschikkingen die niet terug te vinden zijn in het systeem, beschikkingen over terugvorderingen die ik nooit heb gekregen, geen kennisgevingen over verrekeningen, het is een zootje. Gelukkig is het een bijzonder aardige man daar op het hoofdkantoor die volmondig toegaf dat dit soort dingen helaas te vaak gebeuren. Hij gaf me zelfs nog een strippenkaart ter tegemoetkoming in de reiskosten;-) Nou goed, ik kan de donkere maanden weer iets zonniger tegemoetzien en wat achterstanden inlopen… Kortom, de aanhouder wint! Neem geen genoegen met nee en onduidelijkheden, sta op je strepen en kom op voor datgene waar je recht op hebt!

• ineke56

Beste Lizzy.

Al is het bij mij geregeld,toch kom ik hier terug.En wat ik nu lees…héél fijn meisje…ook jij kan je hoofd rustig neer leggen,geniet van het mooie wat jou nu is overkomen!!

Héél veel geluk en fijne feestdagen,maak er iets moois van met je zoontje….ook jij hebt dit verdient.

Ik voel zoveel verdriet van binnen als ik hier op dit PB kom…al ben ik uit de zorgen..

ik kan het echt niet laten ,om zoveel intens verdriet te hebben,en dat met de feestdagen voor de deur.

Ineke

• Lizzy

Ineke, dank je wel;-) Ja, een last die ik al bijna een jaar lang mee droeg is van me afgevallen. Het heeft zoveel tijd, energie en stress gekost dat ik er letterlijk ziek van was. Ik ben ook heel blij en vooral ook omdat ik nu ervaren heb dat er werkelijk ook geweldige, betrokken en welwillende mensen bij instanties als de Belastingdienst werken die er alles aan doen om problemen en fouten recht te zetten. Hij gaat het echt tot op de bodem uitzoeken en ermee naar de top om te proberen te voorkomen dat dit soort fouten vaker gebeuren bij nog meer mensen. En ja, ik kan nu eindelijk wat achterstanden inlopen en eens fatsoenlijk eten kopen. Nu maar hopen dat het geld snel op mijn rekening staat;-) Ik wens jou ook fijne feestdagen!!

• Lot

Fijn voor je Lizzy dat je iemand met hart hebt getroffen. Het kost je zoveel energie om dit soort dingen te regelen maar nu heeft het je echt iets opgeleverd. Ik hoop dat jullie toch nog wat aan Sinterklaas kunnen doen.

Lauren

• DE_GEKSTE

nee een pak koffie mee als je langs de belasting ga meschien dat ze dan wat harde lopen die luie donders