Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wie kan ons helpen

• dewalts

wie kan wat missen, wie helpt ons met spoed alstublieft Wij zijn afhankelijk van de voedselbank en hebben grote financiele problemen en zijn op zoek naar gulle gevers die ons gratis kunnen helpen, geen leningen maar we zoeken mensen die ons financieel willen helpen met een gift. We hebben in totaal een schuld van 60000euro en we weten niet meer hoe we het op moeten lossen. We zijn een gezin met 2 kleine kinderen en kunnen alles gebruiken, we zoeken geen mensen die er in natura voor terugbetaald willen worden daar verlagen we ons ook al hebben wij het moeilijk niet aan. We zoeken serieuze mensen die een handje willen helpen. Alleen serieuze reacties graag, wie kan ons aub helpen? De deurwaarders staan al steeds bij ons op de stoep dus elke hulp is welkom.

• Alexandra

Ik zag jullie oproepen ook op marktplaats staan en denk dat dit niet de juiste site is om hier dingen te vragen, omdat de meeste mensen hier zelf al van weinig moeten rondkomen!

Is het niet verstandig om hulp in te roepen van maatschappelijk werk en een schuldsanering aan te vragen, want het bedrag van de schuld is nogal best hoog en met de rente er boven op wordt het alleen maar meer!

Ik zou wel alle deurwaarders een brief schrijven waarin je uitlegt hoe het er voor staat en of ze de rente van de schuld willen stopzetten en eventueel akkoord gaan met een klein bedrag aan aflossing, maar laat wel iets van je horen!

Heel veel sterkte ermee!

Alexandra

• lord wanhoop

ga maandag meteen naar maatschappelijkwerk en als alles klopt wat je zegt dan kunnen hun je verder helpen want op iemand wachten die jou 60.000 euro geeft is wachten op een appel die een peer moet gaan worden want dat gebeurd ook niet.

• Lizzy

Ten eerste zijn jullie niet de enigen in een dergelijke situatie, ten tweede is dit niet de plek om zoiets te vragen en ten derde zou ik op zoek gaan naar een structurele oplossing in plaats van te bedelen. Ga naar maatschappelijk werk of je gemeente en zoek hulp in het schuldhulpverleningscircuit. Hetzij op de minnelijke manier of via de Kredietbank, hetzij via de WSNP. Het maakt niet uit of de schulden zijn ontstaan door onverantwoorde uitgaven danwel door andere omstandigheden, alhoewel je voor de WSNP moet aantonen dat je buiten je eigen schuld om in de problemen bent geraakt. Ik ben alleenstaand moeder met een klein kind, heb geen Voedselbank in de regio om gebruik van te maken maar heb mijn eigen verantwoordelijkheid genomen en ben de schuldhulpverlening ingegaan in plaats van nieuwe leningen aan te gaan, me weer in de schulden te storten danwel mijn hand op te houden. Ik zit nu anderhalf jaar in de WSNP en het is zwaar; kan soms met moeite rondkomen en ben erg dankbaar als iemand mij bijvoorbeeld wat levensmiddelen geeft maar over ruim anderhalf jaar ben ik van mijn schulden af en ik ben van plan om dan schuldenvrij te blijven. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om zomaar om giften te vragen. Ik vind dat je dat gewoonweg niet kan maken. Het is ook niet nodig als je aan de juiste bellen trekt en hulp zoekt. Bovendien, wie zegt dat je verhaal waar is? Iedereen kan wel een zielig verhaal ophangen en fijn wat geld incasseren van goedgelovige gevers. Dus hop, stap een schuldsaneringstraject in zou ik zeggen.