Hallo.
Ik heb een probleem. We staan elke maand tot de maximale limiet in het rood. We willen hier uit maar weten er geen oplossing meer voor. We hebben een lening afgesloten in de hoop hier uit te raken maar dat heeft niks opgelevert. Alles dat we extra krijgen kunnen we niet aan de kant leggen want anders gaan we weer over de limiet heen. Het is een beetje een visuele cirkel; rond het midden van de maand ben je weer aan je limiet omdat je de vorige maand tekort kwam. Je boodschappen betaal je met een creditcard en dat geld krijg je weer afgeboekt aan het begin van de maand. Alles dat ik probeerde te sparen met bijverdienen moet ik om de haverklap weer naar de betaalrekening storten dus dat betekent dat het spaargeld bijna op is. Bezuinigen kan op kleine dingen maar dat zijn geen grote bedragen op een maand. Ik wilde dat ik eens kon zeggen dat ik teveel kleren gekocht heb of een te dure auto heb, te vaak ging uit eten of wat dan ook. Dan wist ik waar het aan op ging. Nee, niks van dat alles. Allemaal hoge lasten maandelijks, hoge huur en steeds gebeurt weer iets dat je een rib kost. Auto kapot of een verassing van je energiemaatschappij. Een inrichting die we graag zouden vervangen maar op deze manier lukt dat nooit. Ik heb een bijbaan naast mijn fulltime job en een week van 7 werkdagen is eerder regel dan uitzondering tegenwoordig. En het leuke is dat je bijverdienste je niks oplevert. Alles verdampt gewoon. Waar kunnen we terecht voor hulp? Wie kan advies geven? We hebben geen schulden of betalingsachterstanden gelukkig maar dit is op deze manier niet leuk meer.