uhoeveel weekgeld heeft één persoon zonder schulden nodig ?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsDat hangt helemaal van je eigen persoonlijke situatie af. Als je meer inkomen hebt en weinig vaste lasten, heb je uiteraard meer te besteden;-) Hier bijv. de criteria die de Voedselbank hanteert om in aanmerking te komen voor hun broodnodige hulp. Let wel, het betreft hier echt de absolute armoede-grens:
"Bij de toekenning van voedselpakketten gaat de Voedselbank uit van het besteedbaar inkomen dat mensen maandelijks over houden voor voeding, kleding e.d. dus nadat vaste lasten zoals huur, gas/water/licht en verzekeringen betaald zijn.
Wanneer het besteedbaar inkomen per huishouden onder de volgende bedragen komt het huishouden in aanmerking voor een voedselpakket:
Eenpersoonshuishouden: was € 150,- wordt € 175,-
Meer volwassenen vanaf 18 jaar: was € 50,- wordt € 60,-
Kinderen t/m 12 jaar: was € 25,- blijft € 25,-
Kinderen 13-18 jaar: was € 25,- wordt € 50,-
Een gezin bestaande uit twee volwassenen en twee kinderen onder de 12 jaar heeft dus recht op hulp van de Voedselbank als hun maandelijks besteedbaar inkomen minder is dan 285 Euro oftewel 63 Euro huishoudgeld per week.
Hallo.
Als ik dat zo lees,dan zouden wij ook al een aantal jaren recht hebben op een voedselpakket.
Wij hebben gemiddeld zo´n E 50,00 te besteden voor 2 volwassenen en 1 kind van 4 jaar,per week.
Dan heb ik het over voeding,kleding,verzorgingsproduckten,voeding voor de huisdieren en extra´s voor verjaardagen etc.
Ik heb altijd gedacht dat de norm veel lager lag.
Onlangs zag ik een programma wat mensen in de voedselpakketen krijgen en zij gelijk tegen mijn partner,zo dat hebben wij soms niet eens zulke lekkere dingen.
Kijk ik klaag niet hoor,want ik vindt het al triest dat er zo iets bestaat in Nederland als de voedselbank en sinds kort hebben ze zelfs al een voedselbank voor dieren.
We zijn al in tijden niet meer naar de bioscoop,uiteten geweest.
Vandaag heb ik wel wat nieuwe shirts gekocht bij de ZEEMAN voor mijzelf en partner.
De duurste was E 3,99 per stuk.
Kunnen we weer even vooruit.
Lizzy.mag ik jou vragen in welke plaats/provincie je woont en hoe oud jou kind is?
ik vind de vraagstelling een beetje raar en daar bedoel ik niks mee maar wij hebben op dit moment per week zo'n 75euro nodig maar als ik starks uit de schulden ben heb ik nog steeds 75euro nodig dus een persoon met shulden heeft volgens mij net zoveel geld nodig als een persoon zonder schulden alleen zonder schulden ga je ruimer leven alleen dat ruimer heb je in princiepe dus niet echt nodig. het bedrag wat je ECHT hebt is het bedrag voor je eerste levensbehoefte. en als je meer hebt ja udd dan kan je eens met je kids naar de bios of naar het strand met de trein maar dat is un princiepe luxe. dus ik denk dat het van de persoon in kwestie afhankelijk wat hij/zij nodig heeft met of zonder schulden
Deze bedragen zijn berekend door alle inkomsten op te tellen (incl huur- zorg- en kinder- toeslagen) en daar alle vaste lasten (ook schuldbetalingen) vanaf te trekken. Ook inkomsten van inwonende kinderen hoort daarbij, of kostgeld etc
Het bedrag wat dan overblijft is het netto besteedbaar inkomen en hier moet dan alles van worden betaald, dus ook telefoon, internet. vervoer etc etc
Kinderbijslag is apart en daar horen dan de kosten van de kinderen van te worden betaald.
Dus het is ruimer dan “weekgeld” omdat telefoonkosten etc daar volgens mij vaak niet onder vallen.
(ervaring vanuit voedselbank werk)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?